Forretningsmand, elsker, barnløs…

… er så absolut ikke en beskrivelse af mig, men de nøgleord Go’morgen Danmark hæftede på Ole Henriksen her til morgen. Der er simpelthen ingen grænser for viddet og den knivskarpe ordbehandling i det program.

Hastigt videre til mig og min lidt pressede uge: Skal gerne have læst halvdelen af King Lear – plus det løse i de to andre fag, jeg tager – samt påbegyndt en litterær analyse-opgave og en ph.d-ansøgning (hvad høvlen sker der i øvrigt for, at man skal have programlagt tre års forskning og undervisning på forhånd? Who does that? Ikke mig!). Og så var der jo også noget med nogle barnedåbsinvitationer… En nem løsning ville være, hvis det hele bare kunne omhandle de første tre akter af King Lear. Eller endnu nemmere: hvis alt kunne erstattes med en videooptagelse af mig, der går herhjemme og passer tvillinger og ser Go’morgen Danmark. (Ja, selvfølgelig får jeg lige trukket en tråd til indledningen. Intet på denne blog er tilfældigt! INTET, siger jeg!).

Var nok også lidt overilet at lave øl-aftale med veninde i aften. Men det var altså hende, der spurgte… Nå, jeg skal have søgt noget audiobook på Youtube og filosofere over min videre ikke særligt sandsynligt forekommende forskerskæbne, mens jeg giver flaske. God mandag!

P.S. I går var det Niels Bohrs fødselsdag, og i den anledning må jeg bogtippe nedenstående. Har fået den af en veninde, og den er et hit for alle os, for hvem fysik blot er et tåget folkeskoleminde. Det er en biografi om Einsteins berømte ligning, og dermed et (person)historisk perspektiv på kvantefysikken – med alle de intriger, dramaer og fascinerende mennesker, det indbefatter. Læs den før din nabo!

Og jæs, der skal da lige lidt moderigtig neglelak-finger med på billedet. Sådan er kvindeblogger-reglerne.

Skriv et svar

