Nyt fra vestfronten

Nåmen…barnedåben gik godt. Miniskinkerne blev indlemmet i folkekirken, alle blev mætte, og ingen gik fra hinanden under forberedelserne.

Og nu indser jeg endnu en gang, at jeg tilsyneladende kun har to indstillinger: stress og tomhed.

Mine dage går med skinkehygge, gåture og uendelige mængder flaskelavning og bleskift. Højdepunktet er dagens afsnit af Desperate Housewives (som nu er slut, waaaah!) og planlægning af aftensmaden. Måske også lidt indkøb, hvis bølgerne går højt.

Jeg kedes. Er dette livet?

Kloge Mie inden i mig siger, at det er det ikke. Det er en fase i livet, en tid hvor tingene må gå lidt trægere, og hvor jeg bare skal nyde roen og de simple ting. Dumme Mie stirrer bare tomt ud i luften. Kloge Mie siger også, at den mest hensigtsmæssige kur mod tristesse næppe er sukker. For slet ikke at tale om alkohol. Og smøger. Dumme Mie beder Kloge Mie om at tage sit spelttrip og hoppe i nærmeste havnebassin.

Det kunne godt gå hen og blive en lang vinter.

Skriv et svar

