For 4 år siden…

…udspillede sig på dette sene tidspunkt, kl. 23.30, følgende scene på Frederiksberg Hospitals fødegang:

Jordemoder (muntert småsnakkende): “Nå, nu bliver det spændende, om han får fødselsdag d. 5. eller d. 6.”

Mig (ude af stand til at tale, men tænker): “SPÆNDENDE?!SPÆNDENDE?!?!  JEGDØR!JEGDØR!JEGDØR!IKANALLESAMMENFUCKINGRENDEMIG! NOWAYDETHEREROVERSTÅETINDENFORENHALVTIME!!!!”.

Jeg fik ret i den sidste del. I morgen, d. 6. februar kl. 01.18 er min søn præcis 4 år gammel.

På forhånd tillykke, Anton. Du er det skønneste resultat af den værste oplevelse i mit liv (altså fødslen – ikke undfangelsen…). Og som din tante helt rigtigt bemærkede i går, så er du et ganske exceptionelt elsk-værdigt barn.

Og nu må I have mig undskyldt. Jeg skal knibe en rørstrømsk tåre over en sejrs-cigaret (jeg overlevede jo!) og derefter i seng, så jeg er klar til en stor dag i morgen. Jeg glæder mig næsten lige så meget som ham…

Skriv et svar

