Svigermødre og skænderier

Titlen er måske lidt misvisende, for jeg har ingen bøf med min svigermor. Hun er netop nu på udvidet besøg, og selvom man skal frygte grækerne, selv når de medbringer gaver, så er der ingen grund til at frygte svigermor, som medbringer både fint hjemmestrikket halstørklæde og bøf stroganoff (mmmhhh…) til to dage.

For hun kører lange ture med tvillingebarnevognen, henter og bringer Sønneke, bygger lego, rasler rangler og vasker op så det er en lyst. Og så man indimellem går helt i cirkler om sig selv i de lommer af tid og overskud, der pludselig dukker op i løbet af dagen, og som man først ikke ved, hvad man skal stille op med.

Måske er det derfor, at jeg og manden altid ender ud i nogle frygtelige skænderier, når svigermor er på besøg… Fordi der pludselig er tid til næste trin på behovspyramiden. Som tilsyneladende er at fortælle sin bedre halvdel, hvor stor en idiot vedkommende egentlig går og er.

Eller også er det fordi, familie altid bringer det værste frem i alle, uanset hvad.

Jeg ved det virkelig ikke.

Men svigermor, jeg vil gerne have lov at undskylde, at jeg bad din søn om at holde sin kæft med sit lort. Foran dig.

Og så snakker vi ikke mere om det.

Er der mere bøf stroganoff?

One thought on “Svigermødre og skænderier

Skriv et svar

