Mandagsstatus

Tror mine weekender er ved at nå et nyt niveau af kedelighed. Af ophidsende begivenheder i denne omgang kan bl.a. nævnes:

– Betændelse i min ene øreflip (eurgh!), som jeg modigt slog ned. Dvs. jeg rensede med klorhexidin morgen og aften, sådan som jeg hele tiden burde have gjort (min kæreste der har haft ring i det ene øre som teenager, mente ikke det var nødvendigt med alt det renseri: “det gjorde jeg i hvert fald ikke dengang”. Burde nok have vidst bedre end at tage imod hygiejneråd fra den 16-årige udgave af ham). Da den ellers flinke sygeplejerske i røret sagde “Ja, vi ser jo ofte den slags infektioner i forbindelse med piercinger”, følte jeg mig som en 15-årig, nylig hjemkommet fra festival med en spontan navlepiercing. Og ikke som den sloppy 30-årige med ganske almindelige røvballe-huller-i-ørene, jeg i virkeligheden er.

– Bagning af boller til fryseren. To store poser. Oh, yeah. Mens jeg huskede på, hvordan jeg engang havde ganske andre successkriterier for en god weekend. Det var noget med whiskey og ikke så meget med spelt.

– To forældre/børn-aftaler karambolerede på dramatisk vis lørdag eftermiddag. Vi måtte sige nej tak til boller og kakao for til gengæld at fryse måsen af i Zoologisk Have. Ren Sophie’s Choice.

– Der gik præcis 12 timer, fra jeg havde flyttet en mellemstor havneby i Lego fra vores spisebord, til den næste morgen stod der igen. Hvordan i al helvede bærer et fire-årigt barn sig ad med det? Der må have været alfer på spil. Eller bare 33-årige push-over fædre med sygelig hang til legobyggeri.

Men alt dette blegner selvfølgelig ved siden af en virkelig begivenhed:

Superheltemor har sat mig på sin blogroll. Tak!

IMG_6022

Skriv et svar

