Venter stadig på den akustiske version af “Fuck tha Police”

Det her covernummer er over ti år gammelt, men synes stadig det er pissesjovt, især hvis man som mig brugte en god del af sine teenageår på at føle sig sort indeni (virkelig en udfordring, når man samtidig er to nuancer fra en panodil udenpå). Man har ikke hørt meget til Dynamite Hack sidenhen, hvilket nok er godt det samme…

For optimal nydelse har jeg sat originalen først. Det er et Eazy-E-nummer fra slut-80’erne, skrevet og produceret i samarbejde med resten af NWA, gruppen der flyttede hiphoppen fra festmusik og politiske statements til voldsforherligelse, kvindenedgørelse og drive-by shootings som vor mor lavede dem (skal retfærdigvis nævnes, at jeg virkelig godt kan lide gangsta-rap). Lyt godt til teksten:

Og her er så coveret fra 2000. Prøv evt. at lukke øjnene, for virkelig at påskønne kombinationen af offensiv tekst og akustisk guitar:

2 thoughts on “Venter stadig på den akustiske version af “Fuck tha Police”

    • På mange måder er livet uretfærdigt, før min hiphop-periode ville jeg gerne være beduin…
      Teknisk set kunne du vel godt være blevet dansk neger? 🙂

Skriv et svar

