Dagens klassiker (indsæt jingle)

Jeg er syg. Igen. Og måske bliver jeg nødt til at droppe mine timer i aften. Igen. Fordi vi er trætte. Og forkølede. Og slidte.

Og mens jeg synker ned i selvmedlidenheden, hvor rod og snot bliver til tomhed og tristesse, så læser jeg The Daughters of the Late Colonel af Katherine Mansfield. Og tænker pludselig, at mit liv egentlig er både indholdsrigt og ganske godt.

Læs den, læs den; det er en rigtig fin novelle, på en gang komisk og uendelig trist, og den er hurtigt klaret. Den kan bl.a. findes her i samlingen The Garden Party and Other Stories på Project Gutenbergs hjemmeside (hvor man kan også kan finde maaange andre bøger, ganske gratis) – og du kan oven i købet selv vælge format.

Nå, jeg skal have lavet noget mere te…

IMG_6062

Skriv et svar

