Åh, jeg skulle have været stewardesse/det var dét, jeg skulle have været

I går var jeg en tur i lufthavnen. Ikke fordi jeg skulle noget derude, men jeg & skinkerne skulle rømme lejligheden et par timer, det sneede temmelig heftigt (jeg vil ikke engang give årstiden den tilfredsstillelse at nævne den), og jeg bor alligevel på Amager. Og så er min udlængsel ved at nå alarmerende højder.

Jeg saaaavner at rejse. Jeg savner at gå, hvor fortovene er anderledes. At handle, hvor jeg skal øve ordene, inden jeg skal ekspederes. Jeg savner lyden, lugten og følelsen af ‘andre steder’. Som per definition er ‘bedre steder’. Jeg savner at gå i en lufthavn med en tung rygsæk, passet fremme og en ekstremt for dyr flaske vand i hånden, mens billboards med tandpastasmilende mennesker anbefaler banker og biludlejning, folk taler 100 sprog omkring mig og fly letter til hele verden. Men det er bare allerhelvedes langt uden for rækkevidde lige nu.

Så derfor, som et lille, usselt og ikke særligt dækkende plaster på såret, tog vi metroen til Terminal 3. Jeg skyllede klumpen i halsen ned med en Caramel Macchiato (som koster præcis så latterligt mange penge, som tåber som mig er parat til at betale for den, og ja, alting er altid dyrere i lufthavnen, men hvis man nu ikke kommer længere end lufthavnen, er der lissom ikke så meget at gøre) og pigerne fik 2 x straight up Latte på flaske, og så trillede vi lidt rundt og kiggede på folk. Og mens jeg overvejede mine chancer for at snige en tvillingebarnevogn med på 14.00-flyet til Bangkok, kom jeg til at købe både National Geographic og International Herald Tribune. Og en klammo skinke/ost-croissant, bare fordi jeg plejede at spise noget tilsvarende til morgenmad engang i Athen. Og så trillede vi lidt videre, inden vi tog metroen hjem igen.

Og det hjalp faktisk, for det lugtede altsammen lidt af rejse; nyheder på fremmedsprog, den skødesløse omgang med penge, fremmede der kom tililende for at dikkedikke mine ikke specielt dikkeelskende børn.

Fyren på Starbucks fik endda galt fat på mit navn. Jowjow.

IMG_6073

Skriv et svar

