Men lære det skal de jo

Min mormor, må hun hvile i fred, var en temmelig sirlig og ret bestemt dame. Og – gætter jeg på – ikke typen, der lå søvnløs om natten og bekymrede sig om, hvorvidt hendes pædagogiske principper nu også var gode nok. Da min mor og mine mostre nåede den alder, hvor de skulle starte på fast føde og samtidig lære at spise selv, orkede min mormor efter eget udsagn ikke “det griseri”. Så til sundhedsplejerskens store bestyrtelse, fik de i stedet bare vælling. I en flaske. (Kan dog bevidne, at det i sidste ende lykkedes dem alle tre at lære at indtage føde ved egen hjælp).

For tiden sender jeg min mormor en kærlig tanke, hver gang jeg kravler rundt på alle fire og skrubber en skønsom blanding af leverpostej, avocado, sødmælk, udtværet rugbrød og div. kogte grøntsager af alle flader i en radius på 2,5 meter.

IMG_6084

2 thoughts on “Men lære det skal de jo

  1. Ha ha, sådan ser vores gulv også ud KONSTANT – min undskyldning er, at det er nemmere at feje op, når det er tørret ind.

Skriv et svar

