Hvorfor er børn så irrationelle? (Og forældre så dumme?)

Onsdag morgen, kl. 08.30:

Søn: “Må jeg tage mit nye Lego med, når jeg skal hjem til Viktor og lege?”

Forældre: “Nej, det er en dårlig idé. Der bliver bare noget væk.”

Søn: “Nejnejnej. Der bliver ikke noget væk.”

Forældre: “Jo, der gør. Og så bliver du ked af det.”

Søn: “Nej, det bliver ikke væk. Jeg bliver ikke ked af det. Jeg VIL vise det til Viktor!”

Forældre: “Okay, men så kun fordi, det er synd for dig, hvis du ikke får din vilje, og vi ikke orker at tage konflikten lige nu. Så tager vi de her småting fra. Her. Pas så godt på det.”

Torsdag morgen, kl. 06.15:

Søn (højlydt grædende): “Min arbejdsmand!! Han har tabt sin HJEEE-EELM!! Den er VÆÆ-ÆK!!!”

(Brugte herefter 20 min. på at forklare, at arbejdsmanden bare kunne låne en af de andres hjelme over påsken. De skulle jo alligevel skiftes til at gå på arbejde. Noget med hviletider og den slags. Den blev heldigvis godtaget.)

Biker-Jens i åben konflikt med sikkerhedsreglerne.

Biker-Jens i åben konflikt med sikkerhedsreglerne.

Skriv et svar

