“Min påskeferie” af Mie

Jeg har været til påskefrokost, og fundet ud af, at man ikke skal drikke grappa som shots. Især ikke, når der samtidig er fri champagne. Især især ikke, når man er typen der i branderter gerne begynder at råbe op om, hvorfor fanden der ikke er noget Outkast i pladesamlingen. Især især især ikke, når man er typen der bagefter får slemme tømmermænd i to dage. Altid.

Jeg har været meget forkølet, og for tredje gang i træk er det sket i direkte forlængelse af en bytur og efterfølgende to dages-tømmermænd. Jeg tror, min krop prøver at fortælle mig noget.

Jeg har haft min mor til middag, og hun opdagede min blog, da hun lånte iPad’en. Det var ikke meningen. Ikke at der som sådan står noget upassende herinde (bortset lige fra det indlæg om min stripperkarriere og mit rygeheroinmisbrug), men altså… Svinger stadig imellem på den ene side at være alt for cool på den voksne måde til at bekymre mig om den slags. Og så på den anden side at have det, som om jeg er 14, og min mor har læst min hemmelige dagbog.

Jeg har set Django Unchained og var slet ikke så begejstret som forventet. Desværre. Er STOR Tarantino-fan, og synes at manden er tæt på at være et moderne geni. Men var jeg virkelig den eneste, der følte, at jeg sad og så på et afstumpet remake af Blazing Saddles? Scenen med de kiksede Ku Klux’ere var jo ikke engang sjov! – Og i øvrigt set langt mere raffineret i O Brother, Where Art Thou?. Stram op, Quentin!

Jeg har været til fire sociale komsammener. I træk. Tre af dem med børn. Og må endnu en gang sande, at dét er vi bare ikke gearede til for tiden. Det er alt, alt for udmattende, og jeg og manden ender med at sidde og stirre tomt ud i luften på 3.-4. dagen, uden nogen livsgnist tilbage, mens jeg indvendigt bander væk, at jeg endnu en gang gik med på alle de velmenende “Jamen, I kan jo bare lige…”.

Jeg har sendt min søn på efter-ferie hos sin farmor, og genopdaget hvor meget nemmere det er at have børn i én aldersgruppe. Manden knokler på læsesalen, jeg triller barnevogn, og sammen spiser vi sene middage med bøffer og rødvin i fred og ro. Ingen hentning-bringning og kaotisk aftensmad kl. 18.00. Det føles nærmest som ferie.

Jeg har glemt at ringe til børnehaven og fortælle, at min søn stadig holder ferie. Jeg har også glemt at betale tre regninger og en et år gammel biblioteksbøde (jeg sad med plukkeveer og skrev speciale, og det var for helvede et digitalt medie, hvis lånetid uden forklaring pludselig udløb – let it go, Statsbibliotek!!). Der var også noget børnetøj, der skulle graves frem fra kælderen i løbet af påsken. Og et mundtligt oplæg om Hemingway, der skulle forberedes. Godt, at påsken varer lige til pinse.

IMG_6152

Skriv et svar

