It’s not easy being green

“Nå, men hvordan går det så med udslusningen på arbejdsmarkedet, Mie?”

– Har indtil videre mailet to ansøgninger med et babybillede af min søn som profilbillede. Forbandet i al evighed være Hotmail-til-Outlook-transformationen, som uden at spørge mig først, smider et fire år gammelt messenger-billede på mine mails (den første, der nævner, at alle da bruger gmail nu, får en flad!). I det mindste er det et nuttet billede. Som nu er ændret.

– Opretter LinkedIn-profil. Sådan en skal man jo åbenbart have. Men så vil de pludselig have adgang til min mail – som i øvrigt trænger gevaldigt til en oprydning (se ovenstående), og slet ikke er klar til gæster. Det vil jeg da ikke have. Vil jeg vel? (Behøver jeg nævne, at jeg heller ikke er på Facebook… *vantro hyl og besvimelsesbump høres i baggrunden*).

– Har endnu ikke modtaget mit eksamensbevis fra universitetet. Til trods for, at det er trekvart år siden, jeg blev færdig. Har rykket for det, endnu uden resultat. Ser bare ikke skidegodt ud med bortforklaringer omkring manglende vedhæftede eksamenspapirer på en ansøgning. Hejhej, Anna Castberg!

– ‘Erfaring’? Nix. ‘Efteruddannelse’? Nix. ‘Forskningsresultater’? Nix. Tre børn og intet job? Tjek. Desperation virker ikke så godt i ansøgninger, siger I? Hm. Så er jeg fucked.

62430034

Skriv et svar

