Stod det til B.S., havde jeg fået et nakkeskud for længst

Forleden begyndte mine øjne at klø. Min næse begyndte at løbe. Og så slog det mig: hvad er det, der er væk om vinteren, men som fluks vender tilbage med den første lærkesang? Svaret er pollenallergi.

Så nu er antihistaminerne gravet frem. Har også noteret mig, at det er tid til at begynde at bruge solcreme igen, nu hvor solen skinner i mere end 5 minutter ad gangen. Ellers får jeg soleksem. Fik jeg nævnt, at jeg i øvrigt dehydrerer som en padde, og at min civiliserede side er direkte afhængig af mit blodsukkerniveau? Jeg er en sand fest at være på sommerferie med, spørg bare min familie.

Kan godt undre, at min på mange måder håbløse arvemasse er nået så langt – og længere endnu, desværre: “Mor, hvorfor skal vi to hele tiden have solcreme på, når far ikke skal?”. Forestiller mig noget med nogle gener, der peger og råber “Se der!”. Og så løber forbi, mens evolutionen kigger den anden vej. Det er selvfølgelig også en form for survival of the fittest.

IMG_0302

4 thoughts on “Stod det til B.S., havde jeg fået et nakkeskud for længst

  1. Jeg er vild med – og forholdsvis skræmt over – at genkende så meget af min egen skrivestil i dine indlæg. Det er da for sejt. Og ret morsomt, eftersom det må være det eneste vi har tilfælles. Jeg husker intet fra for 25 år siden, jeg har ikke nogen børn og min uddannelse er hverken helt eller halvt færdig.
    Fedt, at Amrit og Maren lige kunne linke til dig. Kudos.

Skriv et svar

