Mit bløde københavnerpunkt

Noget af det bedste ved at bo på Amager er helt klart turen væk derfra. For den går over Langebro (ja, okay, det gør turen tilbage strengt taget også), og jeg er aldrig så langt nede, at udsigten over vandet ikke kan løfte mig. Fuldstændig uafhængigt af vejr, vind og årstid får turen over kanalen mig altid til at trække vejret dybt ind og elske livet lidt mere. Det er ren magi.

"Mo-ar! Hvad laver du?"

(“Mo-ar! Hvad laver du?”)

"Moar, hvorfor holder vi stille?"

(“Mo-ar, hvorfor holder vi stille?”)

15 thoughts on “Mit bløde københavnerpunkt

  1. Ja, det er ren magi. Og så kan du jo passende bruge et øjeblik, mens du tramper over broen, på at glæde dig over, at det er Københavns eneste bakke. Og at du ikke bor blandt jydske dødsbjerge.

    • Oh, yeah! Var ved at omkomme, det år jeg boede i Århus. Nogle gange sætter man bare ikke nok pris på det, man har. Som gader, der ikke pludselig rejser sig som en lodret mur foran en.

    • Hov, hvad skal det betyde? 😉
      Tror, det er Langebro der taler. Selv hjemturen med kold blæst, stressede medcyklister, våd sadel og sovende Sønneke, der borede kanten af cykelhjelmen ind i min ryg, gjorde mig i godt humør. Måske man skulle tjekke, om kontroltårnet er til leje?

  2. Pingback: Cykel- og løbeture | esconditeriet

  3. Hej Mie!
    Ville lige fortælle dig at du er at finde på min veninde og mins blog i dag. Jeg synes, du er ret så nice, så har lige skrevet en anbefaling til folket. Hvis du har lyst, kan du læse det her: http://tuesdaydate.blogspot.dk/ .
    Jeg takker for en god, skæv og sjov blog!

    – Mette

    • Ahem…ingenting? Ved godt, jeg skal til at passe på med min Amager-bashing 😉 Tror, det er fordi jeg blev lidt tvunget herud, at jeg hader så meget på Amager. Men ‘Ønskeøen’ er et godt udtryk, det vil jeg til at bruge – har aldrig brudt mig om ‘Lorteøen’.

  4. Pingback: Dybe tanker | nom de mie

  5. Pingback: Q & A – anden del | nom de mie

Skriv et svar

