Jordbærsæson

IMG_6225

Det er blevet varmere i vejret, og samtidig er the terrible twos aka Radise & Flame (tak, Thea) aka miniskinkerne blevet mildere stemt over for fremmede. De responderer ikke længere med en halv times krampegråd, hvis nogen drister sig til at kigge dem i øjnene, og da vi stod i kø efter årskort til Den Blå Planet, strakte de sig oven i købet til at smile og pludre til de nærmeststående, mens de rev et katalog i stykker på nuttedeste vis.

Vi er omsider *anti-jinx! anti-jinx!* i en faseudfasning – eller også har deres nye huer magiske kræfter. En ting er sikker: Når jeg triller de to små skinker tilberedt som bær igennem en strøm af svimehenfaldende “Nææh!”, “Nååårh!” og “Iiiih, se lige de to dér!”, er jeg ikke til at skyde igennem. Det er til gengæld alle mine hellige principper om ikke at klæde mine tvillinger ens, og i det hele taget aldrig klæde mine børn ud for andres skyld.

Men hvem fanden har alligevel brug for principper, når komplet fremmede én gang for alle har blåstemplet ens børn som kære!

2 thoughts on “Jordbærsæson

  1. Hej
    For nylig kom jeg forbi her – hvor jeg bliver mindet om og nikker genkendende til en del af dine ord om livet med 2 – og 1. Mine 2 er 8 (og min ene er 9). Men jeg husker det (næsten helt fysisk), hvordan det var at trille igennem byen med de 2 – den irriterende følelse af at være allemandseje blandet med stoltheden (jeg har lavet to på én gang!). Jeg vil fortsat kigge forbi og blive mindet om 🙂

Skriv et svar

