Nogen, der giver en flybillet?

Rejsefeberen er ved at nå nye højder.

Kører en skraldevogn forbi mig, drømmer jeg mig straks til Bangkok. For slet ikke at tale om, hvad der sker, når lugten af stegt hvidløg smyger sig op fra vores kinesiske underboer.

I går morges underholdt jeg min kæreste i et kvarters tid om, hvor herligt det er med sådan en regnvåd sommermorgen, hvor meget det minder mig om at være i Asien og blablabla.

En times tid senere, efter jeg havde afleveret Sønneke i børnehaven og tilstået mig selv en kop kaffe fra 7-Eleven, slog det mig, at det her jo var præcis ligesom at være i Mexico City igen. Fordi det regnede. Og jeg drak kaffe.

Og nu skinner solen. Så jeg må hellere skynde mig ud på altanen og begrave næsen i en rosmarinplante, mens jeg lader som om, jeg er i Sydfrankrig. Alternativt stikke hovedet i ovnen og drømme mig til Marokko.

I det mindste er jeg nem at underholde. Og temmelig letpåvirkelig.

IMG_3386

2 thoughts on “Nogen, der giver en flybillet?

  1. Åh, jeg drømmer også. Men VED jo godt, at det ikke ville blive hverken ferie eller kulturel oplevelse med tre børn. Så hellere drømme et par år mere, så det kan blvie en fed oplevelse – eller det kan man da håbe. Før jeg fik børn, læste jeg alle de der vi-rejser-da-lige-jorden-rundt-på-motorcykel-med-vores-små-børn, og troede at sådan ville jeg også være. Men børn er bare forskellige. Eller også er der nogen forældre, der egner sig bedre til den slags(?).
    Nå, jeg fik vist i øvrigt aldrig sagt tak for den nat, hvor jeg var glimrende underholdt af din blog på en temmelig lang og kedelig nattevagt. Men tak! Både for den nat og alt det andet sjove og sigende og inspirerende!

  2. Elsker, når nogen takker mig for en god nat 😉
    Har også forlæst mig på den slags motorcykel-og-fem-børn-jorden-rundt-historier. Det kan man jo sagtens! Eller… Tror du har ret, det kommer nok lige så meget an på forældrene. Ved endnu ikke helt, om jeg er den type – men håbet lever!

Skriv et svar

