I øvrigt… (II)

…forstår jeg ikke de supermarkeder, der konsekvent laver deres gange om til en forhindringsbane. Nej, det giver ikke en pissefed torvestemning at knalde en palle Karen Volf-kager eller et bord med pasta op på hver en ledig kvadratmeter. Det giver en svedende, bandende barnevognsfører (mig!), der desperat prøver at ruteplanlægge sig hen til kassen uden alt for mange personulykker, to-skridt-frem-og-et-tilbage-style. Tilsæt Kim Schumacher og et par gule gummistøvler, og mine dagligvareindkøb er et gameshow fra 80’erne.

…elsker jeg baggy jeans. Er der noget som følelsen af bukser der hænger løst på hoften og giver den helt særlige gang, som Tom Wolfe kaldte pimp roll? (Ikke feminint? Gik af mode for 10 år siden? Jeg er sgu da ligeglad, swagger trumfer alt!) Desværre er kærligheden ulykkelig, for ud over at give mig en større stor røv, får sådan en boyfriend-buks mig mere end nogensinde til at ligne en omvendt stemmegaffel. Der er ingen retfærdighed til.

…er svigermor igen på besøg. Så mens hun knokler og bor under forhold der ville få de fleste au pair-piger til at pakke deres sydøstasiatiske frugter, sover vi til klokken 8, og om eftermiddagen triller hun barnevogn, mens jeg slapper af. Dejligt. Til gengæld er det ret svært at få lov til at skændes/knalde/tude/råbe af sine børn i fred, når man bor 6 mennesker i en 3-værelses lejlighed.

…kan jeg godt lide regn. Sol er også dejligt, bevares, men regn giver ro, hygge og glade altanplanter. Desuden slipper man for hele “ud i det gode vejr”-regelrytteriet; SÅ meget en protestantisk opfindelse at gøre selv solskinsvejr til en sur pligt – den var sgu aldrig gået hos de guitarspillende sydeuropæere.

IMG_6444

6 thoughts on “I øvrigt… (II)

  1. Yes! Troede sgu jeg var den sidste kvindelige baggyelsker (udover enkelte irriterende skinny typer der faktisk kan bære dem uden at se voldsomt overdimensionerede ud).

    Jeg måtte på et tidspunkt overtale en ikke særlig begejstret faktamedarbejder til at fjerne en af de paller han havde placeret så jeg effektivt var lukket inde mellem grøntsagerne.

    • Kunne ellers have været smukt, når de fandt dig næste morgen blandt porrerne… 😀
      Akja, mangel på hofter ville klart være et plus i forhold til baggy love…

  2. Ja! Hvad er meningen med de paller og displays. Ud over at de er i vejen er det bare forvirrende og grimt at se på. Pff.
    Og hvor befriende at læse at der findes andre som også kan blive stressede af flot solskinsvejr og varme, fordi man jo absolut bør rende rundt ude i det hele tiden og ikke sidde indenfor og hygge, selvom man lige har lyst..

Skriv et svar

