Mon Deianeira også tørrede op bagefter?

I den græske mytologi havde Kong Augias enorme hjorde af udødeligt(!) kvæg, hvis stalde ikke var blevet gjort rene i årevis. Indtil Herakles kom forbi, og som en af sine 12 arbejder skulle muge de augianske stalde på kun én dag. Vor helt tøvede ikke, men løste opgaven ved at lede to floder igennem staldene.

Jeg tænker på den historie, hver gang jeg træder ud i badeværelset, efter min kæreste har badet vores børn.

IMG_6466

(Mens jeg smerteligt erkender, at den eneste anden person, der kan finde på at mumlehvæse referencer til græske heltesagn, mens hun skraber fliser efter andre, er – min mor).

9 thoughts on “Mon Deianeira også tørrede op bagefter?

  1. wow. Du skraber fliser! (kan egentlig godt lide, at jeg er mere imponeret over dine fliseskills, end hele tvillingedelen) Det havde jeg ikke engang overvejet, at man skulle gøre efter børnevask. Måske er det derfor mit hjem roder så meget. Someday I wanna be like you!

    • Jaeh, altså bare gulvfliserne..? Vi har ikke nogen brusekabine, så det er hele gulvet (inklusive den vigtige gangrute mellem toilet og håndvask) der bliver vådt. Vægskrab er mit liv for kort til.
      (Tro mig, mine oprydnings/rengøringsevner eller kraftige mangel på samme, ønsker du ikke 😉 Vores hjem er et hul. Et hul med rod. Og jeg er for ligeglad til at gøre noget ved det.)

  2. He he. Den eneste grund til, at jeg ikke citere græske sagn, er at jeg ikke kan huske nogen! Er i gang med at læse din blog fra starten. god underholdning!

Skriv et svar

