Op og ned

Sidst set på bloggen i nedtrykt tilstand, sammen med Madame Bovary. Kan dog berolige med, at jeg ikke har været i gang med hverken affærer, gældsstiftelse eller arsenik.

Til gengæld har jeg opdaget to forfattere, jeg vil til at læse. Set en hel del tv, indtaget foruroligende mængder slik (sig sammen med mig: “chokolade er ikke morgenmad, saltlakrids ikke frokost”). Sovet for lidt og for meget og forkert. Haft en del mindre sammenbrud, blandt andet over noget så altafgørende som fiskefrikadellers struktur. Skaffet ny og større seng til miniskinkerne (hvilket vil sige, at barnefaderen har sat i værk, skaffet og samlet – mit bidrag bestod i at være fire dage om at bestille en madras over nettet og ellers stå på sidelinjen og sukke tungt). Modtaget mit eksamensbevis fra universitetet (vent, er det Apokalypsens tolvte rytter, jeg hører i baggrunden?). Og i aften skal jeg i byen og spise og drikke og lade morgendagen fare med søde, sjove damer.

En ægte deroute ville klart have mere underholdningspotentiale. Men nogle gange må man jo lade sig nøje.

IMG_6340

9 thoughts on “Op og ned

    • Nu du siger det, så tror jeg stadig forskerne er uenige på det punkt. Måske er det kun vamle, skrigfarvede rester af Sønnekes fredagsslik, der ikke er morgenmad.

  1. Strukturen af fiskefrikadeller er altafgørende, chokolade er (næsten) ikke morgenmad, saltlakrids ikke frokost, men syrlige vingummier kan man spise døgnet rundt og så har jeg hørt at det skulle gøre ondt at sniffe whisky… hvis du nogensinde skulle få trang til det 😉 Apokalypsen lader vente på sig, så mon ikke den tolvte rytter er faret vild…

    • Måske, ville også være ærgerligt hvis dommedag kom, nu hvor solen skinner og det snart er weekend. Tænkte bare at KUAs pludselige effektivitet og den formelle afslutning på min uddannelse måtte være et varsel om verdens snarlige undergang…
      P.S. Kan man sniffe syrlige vingummier?

      • Pladsanvisningen er stadig forbløffende ineffektiv, så dommedag er garanteret laaangt væk og mht vingummier – du kan da prøve, om ikke andet kan man måske sniffe alt det hvide pulver, der er tilbage i posen😉

  2. Først. Slik har den kvallitet ulig så meget andet mad, at det kan spises hele døgnet. HELE!
    Dernæst. Tillykke med beviset.
    Og sidst. De reklamerer altså kun med fire ryttere til det stort anlagt Dommedagsbrag. Så hvis du hører 12, er det sikker hallucinationer forårsaget af akut sukker-/farvestofmangel.

    • Satans. Helt ulig mit sædvanlige pedanteri, har jeg bare altid syntes, det lød godt med den tolvte og ikke tjekket det efter. Hvor mon jeg har det fra? En ubehagelig Ib Michaelificering?
      Og tak.

      Der synes i øvrigt at herske en vis enighed om, at slik ER mad. Det er taget til efterretning.

Skriv et svar

