Ugens kulturelle indslag

I mangel af inspiration kommer der her en anbefaling. Those who can’t do, recommend.

For nylig var jeg med min mor på Louisiana (eller ‘Middelklassens aflad’ som min skarpsindige sociolog-ven kalder det). Kierkegaard-foredraget, som vi kom der ud for, kunne ikke rigtig ophede mine væsker; måske fordi jeg dybest set føler, at det er temmelig uinteressant, hvad Regine Olsen egentlig tænkte. (At dømme efter fremmødet og mængden af spørgsmål, stod jeg vist ret alene med det synspunkt).

Men bagefter snusede vi lidt rundt og faldt over dennehersens lysinstallation af en for mig total ukendt japansk kunstner. Og DEN var fandeme fed! Jeg vil faktisk sige, at den i sig selv er både rejse og entrépris værd. Tæt på, i hvert fald. Og ellers kan man jo altid nuppe udstillingen af en for mig total kendt japansk kunstner, Yoko Ono, med. Den skulle efter sigende også være god.

(Videoen er ikke specielt spændende, og kun ment som teaser. Tag op og se det i virkeligheden i stedet!)

3 thoughts on “Ugens kulturelle indslag

  1. Det er the Polkadot Queen – a.k.a Yayoi Kusama – hun har boet på et sindsygehospital siden 70’erne, samtidig med at hun har udført sin kunst – billedgoogle hende og så forstår man hvorfor 🙂

    Men det er fantastisk, min 15-årige plager for om hun ikke må få sit værelse magen til

Skriv et svar

