Hvis de så bare serverede shots ved indgangen

Jeg skal til mundtlig eksamen i morgen. Ikke noget der huer mig voldsomt.

Min værste mundtlige eksamen (udover de tre, jeg har dumpet), var dengang, jeg var så nervøs, at jeg var ved at kaste op. Hvilket straks gjorde mig nervøs for, at jeg rent faktisk ville kaste op midt under eksaminationen. Det gik nogenlunde (jeg kastede ikke op), men min underviser, som jeg overhovedet ikke kendte særlig godt, gav mig bagefter et spontant knus, og bad mig søge noget hjælp… Not my proudest moment.

Min bedste mundtlige eksamen var dengang, hvor jeg – i erkendelse af, at ingenting havde hjulpet indtil videre – bundede en cider, inden jeg gik ind. DET hjalp. Fik som sædvanlig ikke nogen specielt prangende karakter, men til gengæld var jeg ganske uden frygt undervejs (når man ser bort fra en svag bekymring over, om nogen ville kunne lugte, at jeg havde drukket…).

Tror dog ikke, jeg er parat til at gentage succesen. Så vil i stedet venligst anmode eksamensguderne (de svigefulde bastarder) om, at jeg IKKE trækker et digt. Og IKKE kaster op. Så skal det nok gå.

På forhånd tak.

IMG_6591

10 thoughts on “Hvis de så bare serverede shots ved indgangen

  1. Min bedste mundtlige eksamen var dengang jeg gik op dagen før, jeg skulle have været oppe – så var der ikke tid til nerver. Men drik endelig nerverne væk og skulle du trække et digt, hjælper det garanteret også at være lidt beruset😉

  2. Årh, vi har det på samme måder! Fucking eksamensangst, som bare burde blive udvist fra verden.
    Overvejer seriøst at prøve den der med cideren/shot inden min eksamen om et par dage..

  3. Hvor jeg kender det. Jeg har tudet under flere eksaminer af nervøsitet. Jeg har både haft eksaminer, hvor jeg havde styr på det (og stadig tudede) og gik godt og nogle hvor klappen gik helt ned.
    Mit råd: hvis du har forberedelsestid så brug noget af den på højt for dig selv at sige hvad du vil sige. Sig højt til eksamen at du er nervøs – det virker fjollet, men det tager lige toppen.

    Pøj pøj med det 🙂

  4. Og i sin tid til studentereksamen huggede jeg af min mors stesolider. Det hjalp. Har aldrig været så rolig end til de fire mundtlige der skulle til for at få lov at sætte huen på hovedet. Så SKÅL.

  5. I retrospekt vil jeg gerne sige mange tak for alle de medfølende ord, samt den udbredte accept af rusmiddelindtag i eksamensøjemed!
    😀

  6. Pingback: Et slags kontraintuitivt projekt, kunne man kalde det | nom de mie

Skriv et svar

