Lørdag morgen

Drikker kaffe, mens miniskinkerne sover formiddagslur. Hele stuen er splittet ad, men følte, de havde fortjent det, efter at babyalarmen var gået død i morges. Vågnede langsomt kl. 7.05, med en behagelig, udhvilet følelse i kroppen, til den dørdæmpede lyd af insisterende gråd. Ups. Luften var tyk af babybebrejdelse, mindst ti minutter efter.

Manden sover også, han var først hjemme, da det var lyst (hvilket selvfølgelig er et vidt begreb på årets næstlængste dag). Jeg prøver at finde på, hvad vi skal lave i weekenden. Det åbenlyse svar er rengøring, ansøgninger, oprydning og andre kedelige voksenting. Men jeg vil hellere se mennesker. Masser af dem. Nu må vi se, siger VoksenMie. (Også fordi VoksenMie ved, at det ikke altid er så nemt lige at få en aftale i stand. Fordi alle andre er VoksenVenner med kalendere og sommerhusaftaler).

Efter anbefaling hos amarOrama har jeg været inde og læse om hende hers liv. Jeg kan allerede godt lide hende. Fordi hun minder om mig selv, da jeg var i hendes alder. Heck, hun minder om mig selv, nu hvor jeg er i min alder. Men sig det ikke til de sociale myndigheder.

IMG_6534

Skriv et svar

