‘Lidt om mig selv’

Jeg er pissegod til at være arbejdsløs.

Går rundt i Amagercentret iført joggingbukser og dåsesodavand og ser sur ud, mens jeg kigger på ting, jeg ikke kan købe, for de penge, jeg ikke har. Er overbevist om, at jeg i stedet skulle have taget en uddannelse som enten jurist eller bibliotekar; det er i hvert fald, hvad jobannoncerne fortæller mig. Har grådkvalte telefonsamtaler med sagesløse a-kasse-medarbejdere og har oparbejdet en god vrede mod hele dagpengesystemet. Føler mig modløs, uduelig og fyldt op af selvmedlidenhed.

Og så alt sammen på min første dag.

IMG_6447

 

6 thoughts on “‘Lidt om mig selv’

  1. Jeg får en ubændig trang til øl, når jeg har møder med min andenaktør. Som en slags antipode til morskab og sorgløshed er Hartmanns (The best man for the job) placeret ovenpå Mesteren og Lærlingen. Så hver gang jeg skal til møde med “dagpenge-livet-er-et-Toblerone-liv-det-går-op-og-ned”- Connie, føler jeg mig som den fortabte flok i gotiske dommedagsskildringer, der på deres vej ned i Helvedesgabet får et glimt af Himmerigs herligheder. Det er ondt på en måde som kun livet og 15-årige piger kan være det.

  2. Amagercentret er dog et dejligt hænge-ud-sted, når det kommer til at ligne og være en bums. Der er en særlig ro ved alle de ældre mennesker på bænkene der spiser soft-ice…
    Det jeg elsker mest ved Amagercentret er de to bodegaer der gemmer sig derinde. Det er dælme progressivt af et storcenter at have et rum til de stakkels rygere.

    • For løst at citere Sofie Gråbøl i ‘De Skrigende Halse’, så er Amagercentret “et symbol på den vestlige kapitalismes dekadente forfald”.
      Men helt klart point til den, der fandt på at kalde sin centerbodega for ‘Amagerhylden’…

Skriv et svar

