Stuck in speed bump city/where the only thing that’s pretty/is the thought of getting out

Jeg er inkarneret Roskilde-menneske, og det første år Los Mandos og jeg var kærester, skulle han naturligvis slæbes med til Dyrskuepladsens Lyksaligheder. Det var i 2007. Nogen, der husker det år? Det regnede en del. Og for første (og eneste) gang, var der hul i mit telt. Min kæreste har forresten astma. Og endte med at tage hjem torsdag aften, et par timer efter musikken startede, fordi han ikke længere kunne trække vejret for al fugten.

Siden har jeg fået festivaloplevelsen helt for mig selv.

Men så kom folk boy wonder Jake Bugg. Og så ville manden for en gangs skyld godt med en enkelt dag (kan også være, det er den voksende børneflok, der har gjort udslaget). Så bliver det omsider i år, at jeg får indfriet min store drøm om ham og mig, gående hånd i hånd henover festivalpladsen, i aftensolens stråler, draget mod musikken, glade og fulde og stadig lidt unge? Sikkert ikke, nu hvor jeg har jinxet det for hårdt, og vi i øvrigt har været syge på skift siden fredag. Men jeg glæder mig stadig.

Så selv om jeg ikke er lige så stor fan af klynkeindie som min (i øvrigt meget mandige) kæreste, så er jeg alligevel Jake Bugg tak skyldig. Og derudover er første linje i det her nummer jo en medalje værd i sig selv.

4 thoughts on “Stuck in speed bump city/where the only thing that’s pretty/is the thought of getting out

  1. Kendte ikke til Jake Bugg før dit indlæg her. I det hele taget sidder jeg fast i det samme musik som for 8 år siden (læs: før børn) og har ikke helt fået opdateret den del af mine interesser. Men… tror nu nok at manden din får lov at beholde ham her for sig selv. Næe… og så sætter jeg lige lidt Randi Laubek på igen 😉
    Men rigtig rigtig god fornøjelse på Roskilde! Enjoy 🙂

    • Mange tak! Min musiksmag er også for længst gået i stå, jeg har kun min kæreste og hans fascination af 19-årige folksangere til at holde mig oppe på beatet…

    • Det lyder umiddelbart lovende…skorstensfejerforelskelser skal man ikke kimse ad! Jeg vil prøve hende af – ellers er hun helt sikkert noget for min singer/songwriter-forelskede kæreste 🙂

Skriv et svar

