Bare ærgerligt, at stillingen som Bridget Jones ER taget

Har her til aften forfattet to – hvis jeg selv skal sige det – ganske glimrende ansøgninger.

Hvorefter jeg finder ud af, at den ene arbejdsplads ligger i Lemvig. Og at jeg tilsyneladende har været ganske konsekvent i min fejlstavning af den anden arbejdsplads, hele ansøgningen igennem.

Den sidste havde jeg allerede sendt.

IMG_6168

Så hvis nogen vil mig noget, så er jeg gået ud for at ryge en cigaret og dunke hovedet ind i muren.

Vi ses på Roskilde.

10 thoughts on “Bare ærgerligt, at stillingen som Bridget Jones ER taget

  1. Okay, shit haha! Undskyld jeg også lige griner lidt. Nok ikke smart at ringe dem op og lige præsentere sig og stave firmanavnet. Svær at trække i land. Så også god fest på Roskilde fra mig;-)

    • Tak – og skrev faktisk en mail dagen efter, for liiige at gøre opmærksom på, at jeg godt vidste, jeg havde dummet mig. Så må vi jo se, om det får dem til at give mig en særlig fin plads i afvisningsbunken…

  2. Åh, det er mit værste mareridt, det sidste! Det værste jeg har prøvet var at være til jobsamtale i London (altså, jeg boede der.. havde ikke ved en fejl søgt job i andet land). Mit vikarbureau havde sagt, at i jobbet skulle man kunne snakke engelsk og dansk, og kunne forstå lidt svensk. Det lød helt fint. Indtil jeg kom til samtalen og det viste sig, at de udelukkende søgte en der både kunne tale perfekt svensk og norsk, og samtalen selvfølgelig skulle holdes på svensk og norsk. Jeg har aldrig følt mig så lav, selvom det ikke var min skyld. For det værste var, at jeg ikke sagde at så var der sket en fejl. Nej, jeg skulle selvfølgelig lige prøve at se om jeg ikke kunne klare det. Det gik ret elendigt. Jävla. Eller noget.

    • Åhåhåhå, det ville jeg fanme gerne have overværet! Men rimelig utjekket af vikarbureauet, dog.
      Har lignende mareridt, hver gang jeg overvejer at overdrive mine kompetencer i en ansøgning…

Skriv et svar

