Sommerferie 2.0

Jeg burde skrive ansøgninger i døgndrift, men Sønneke har stadig fri fra børnehave, og nu er vi rykket på parcelferie i forstæderne med soppebassin, grill og gåture i grønne områder. Kort sagt, alt det jeg har hadet og foragtet de sidste 15 år af mit liv, men som er et jordisk paradis, når man har tre små børn, og det er 30 grader varmt udenfor.

Og jeg gør, hvad jeg kan, for ikke at stresse over, at jeg ikke laver andet end at passe børn og drikke vin (ikke nødvendigvis samtidig, I might add). Bare for ikke at gentage sommerferien for to år siden, hvor jeg var så specialestresset, at jeg gik i cirkler om mig selv og hele tiden udbad mig et estimeret tidspunkt for næste måltid og/eller aktivitet, mens min sagesløse familie bare prøvede at læse en bog, spille lidt fodbold og nyde det norditalienske landskab i fred.

Så hvis alle nu vil lade mig være i fred, og ellers klare deres vandkamp/bleskift/gåtur/rugbrødsmad selv, så vil jeg gøre det, jeg burde have gjort, dengang jeg sad i Italien og kun havde ét barn og et speciale at tage mig af: Sætte mig på terrassen med en bog. Og drukne mine bekymringer i en kold øl.

IMG_6782

3 thoughts on “Sommerferie 2.0

  1. HVIS nu de pludselig ordner det hele selv, sender du så lige en opskrift på det? Jeg tog optimistisk en bog og et blad med på ferie. Åbnede slet ikke bogen, men nåede til side 4 i ALt for damerne.

Skriv et svar

