Generationsmøde

Samtale overhørt mellem min lillesøster (11 år, super-efternøler & yngste ud af fire) og min søn (4 år & den ældste af tre):

Sønneke (måben høres i stemmen): “Er det din frokost? Hvad er det?”

Søs: “Det er sådan nogle cup noodles…”

Sønneke: “Årh.” (Løber ind til mig) “Moarmoarmoarmoar, må jeg også få nudler til frokost?”

(Tilladelsen bliver givet, og Sønneke speedsnakker sig herefter igennem tilberedningen af de voldsomt eksotiske cup noodles med den rimelig uimponerede moster som tavs hjælper).

Sønneke: “Skal vi så have en skål til dem? Skal vi?”

Søs: (mumler)

Sønneke: “Årh, vi skal have en tallerken til at sætte den på. Moar! Vi sætter den på en tallerken!”

(Jeg mumler noget passende som svar på denne vanvittige udvikling. De to sætter sig ved spisebordet, og Søs finder fjernbetjeningen.)

Sønneke (tror ikke sine egne øjne): “Skal vi se fjernsyn mens vi spiser?!!?”

Søs: “Mmmh…”

Sønneke: “Hvad skal vi se?!!”

Søs: “Jeg vil gerne se Ultra…”

Sønneke (forsøger forgæves at skjule sin ophidselse): “Det vil jeg også!!!”

Herefter indtages nudlerne i tavshed til lyden af DR Ultra, mens Sønneke ser meget vigtig ud og indimellem sender beundrende blikke mod sin stadig komplet uimponerede moster.

IMG_6813

(Retfærdigvis skal det siges, at knægten er rigeligt eksponeret for så vel junk food som tv derhjemme – indimellem også samtidig. Tror bare det var hele situationen, der overvældede ham.)

2 thoughts on “Generationsmøde

Skriv et svar

