Godt, man er den positive type

Hvis jeg nu var den negative type, så ville jeg skrive noget om en syg kæreste, og en strandtur der ikke blev til noget, og en 40 grader varm lejlighed, og to miniskinker der ikke kan sove i varmen, og en Sønneke der får trodsalder til at være noget, man længes efter. Og om ham manden med barnevognen på Sundby Kirkegård (det eneste sted med skygge) der smilede, idet jeg gik forbi med to hysteriske børn i barnevognen og et komplet umuligt barn ved siden af, som konstant gjorde mig opmærksom på, at jeg “bare skulle have født én baby”, og hvor meget jeg havde lyst til at plante en knytnæve i hans smilende fjæs. Og hvordan man åbenbart godt kan tage bad i butter chicken, en time efter man har fået et bad af den mere konventionelle slags, og hvordan alting sejler, virkelig sejler i denne her alt for lille lortelejlighed, og hvordan det har taget to timer at få mit ældste barn til endelig at sove (på sofaen, vel at mærke).

I stedet glædes jeg over, at alle min børn starter i institution i næste uge, at hvidvin fås i 3-liters boxe, at min eksilerede veninde, som ved hvordan det er at stå i lort til halsen, på måder, der ikke er os andre dødelige forundt, kan Skype med mig om ti minutter. Og at jeg, trods ihærdig ønsketænkning, endnu ikke er gået lige så stille i opløsning og endnu sagtere sevet ned imellem gulvbrædderne.

IMG_6522

9 thoughts on “Godt, man er den positive type

  1. Alene med tre børn er bare på en eller anden måde aldrig noget, der går op.
    Og sagde han virkelig det? Altså at du skulle have nøjedes med at føde ét barn? Det kan man da ikke tillade sig. Kvajpande!
    Sender masser af pøj-pøj med håb om en bedre morgendag. Og snupper selv lidt, har brugt 4 timer på hysterisk, udadreagerede store

    • Ups, var vist ikke helt tydeligt, men det var min charmerende søn, der sagde det… Og det synes mr. forbipasserende så provokerende nok var sjovt… 😉
      Og god bedring til dig også!

    • Forsinket tak – tror også den tilfældige forbipasserende syntes det var ret sjovt, jeg havde bare forlængst passeret mit humoristiske punkt…

Skriv et svar

