Dagens gøremål: Brolægge vejen til helvede

Hver dag tænker jeg: I aften.

I aften, når børnene sover, så skal jeg have ryddet op i soveværelset. Lagt ny neglelak. Tune den der ansøgning. Slappe lidt af med en bog og kysse på min kæreste. Have ringet til en veninde. Få lavet den madplan. Betalt de regninger. Lavet videre på Brio-føljetonen.

Og hver aften, i det øjeblik børnene sover, løber jeg tør for batteri. Jeg bliver til en ugidelig amøbe, som lige akkurat kan overskue at kravle over på sofaen og tænde for fjernsynet eller ud på altanen og stene over et halvt glas vin, mens bare det at sætte opvaskemaskinen i gang, virker som en umulig opgave. Al virkelyst og energi har forladt min krop, og jeg vil bare være i fred.

Senere bliver jeg træt af mig selv, fordi jeg har brugt mine få, gyldne fritimer på ingenting.

Og så tænker jeg: I aften.

IMG_6831

2 thoughts on “Dagens gøremål: Brolægge vejen til helvede

  1. Det er så nok nu, at jeg ikke burde skrive, at sådan har jeg det også tit. Jeg, som har ét barn, på seks år. Ja, undskyld, det indgyder nok ikke så voldsomt meget håb hos dig.
    Jeg er begyndt at sige til mig selv, at det åbenbart er det, jeg har brug for: at læse blogs, nyheder, whatever… Men jeg tror ikke rigtig på det.
    I øvrigt tak for din skønne blog! Du skriver godt og sjovt 🙂 Kan du ikke skrotte jobansøgningerne og så blive forfatter? Jeg lover at købe dine bøger!

    • Jeg elsker at høre om andre, der har det ligesom mig! 🙂
      Har også prøvet den med, at det er det, jeg har brug for. Og har heller ikke på nogen måde overbevist mig selv…
      Tak for ros – ville meget gerne skrive på fuld tid. Men det er sgu så brødløst… Men er glad for at have i hvert fald én potentiel læser, jeg skal nok sige til, hvis det nogensinde bliver aktuelt 😉

Skriv et svar

