Dagens arbejdsløshedsbrok forklædt som undren

  • Jeg har taget en 5-årig uddannelse, og der findes ingen jobs, der matcher den. Ingen. Det kan da ikke passe? Nogen må holdes ansvarlige! (Ikke mig, selvsagt).
  • Hvorfor er så mange firmaer ikke i stand til at formulere en jobannonce på et bare nogenlunde korrekt dansk? Dette kunne selvfølgelig være min gyldne chance. I de blindes rige…
  • Min reaktion på stilstand er at spise? Stod for ti minutter siden i køkkenet med hånden på køleskabslågen, uden overhovedet at have registreret, at jeg gik derud. Det kunne godt gå hen og blive et problem.
  • Hvad hovedet er fuldt af, løber bloggen åbenbart ikke over med? Vil meget gerne lave velskrevne, inspirerende, følsomme, dybsindige og galgenhumoristiske indlæg. Det sker ikke lige pt.

IMG_6515

6 thoughts on “Dagens arbejdsløshedsbrok forklædt som undren

  1. Word! Bevares, når man ikke kan stave i en jobannonce, forstår jeg da godt man har brug for en kommunikationsmedarbejder, eller bare en med noget akademisk baggrund, men altså… Nu vi (ledige, dagpenge- og kontanthjælpsmodtagere, jobjægere, kald det hvad du vil) hele tiden får at vide, at en god (dvs. perfekt) ansøgning er den sikre vej til et job, synes jeg godt at virksomhederne må tage sig lidt sammen i rekrutteringsprocessen. Og nu vi er i gang: Et “Hvis du ikke hører fra os, har du ikke fået jobbet.” er bare ikke godt nok. Uh, kan mærke der ligger meget vrede gemt på det her område. Livet som ledig er ikke pisseinspirerende, og personligt er jeg blevet meget monoman i mit valg af samtaleemner, men håber du ikke holder dig tilbage med at dele din hverdag af den grund.

    • Man tager også bare sig selv i at tænke: “Kan jeg virkelig arbejde sammen med folk, der tror, at det her er en sætning?”…
      Nej, det er ikke spændende. Har tidligere haft faser som specialeskrivende/mellem studier/barslende, hvor jeg har tullet rundt derhjemme, og jeg hader følelsen af ikke at kunne bidrage med noget som helst til en samtale. Eller at skulle sidde for 117. gang og snakke om den røvsyge proces jeg befinder mig i, og hvordan det lissom går med det… Godt, man har en blog til galden!

  2. Årh hvor jeg kender det! Har lige været arbejdsløs i et år – og har samme problem med ubrugelig uddannelse. Det er sgu for sindssygt! At være arbejdsløs er det hårdeste jeg nogensinde har prøvet. Jeg føler med dig!

  3. Og ved du hvad? Når man så endelig kommer til en samtale på et af de job, man møjsommeligt har søgt, så kan man sidde der og pludselig tage sig i at tænke: “Hvis det var mig, der skulle ansætte dig/jer, så ville I sgu få et afslag!”

Skriv et svar

