“Undskyld, men kan jeg få min telefon igen? Jeg lover, jeg kun ringer til min a-kasse”

Bevægede mig langsomt gennem det kafkaske projekt at fravriste Magistrenes A-kasse nogle feriedagpenge (nej, jeg fattede ikke halvdelen af det, jeg krydsede af, og ja, jeg kunne bagefter konkludere, at jeg havde gjort det forkert), da ‘vejledningen’ gav mig dagens hulkegrin. Ifølge den skal man nemlig hurtigst muligt underrette a-kassen, hvis man under sin ferie

  • bliver syg
  • arbejder
  • frihedsberøves el. lign.
6 thoughts on ““Undskyld, men kan jeg få min telefon igen? Jeg lover, jeg kun ringer til min a-kasse”

  1. Det er den mest kafkaske jungle, altså! Eller… Jeg har faktisk hørt at sygedagpenge-systemet er værre. Men alligevel! Jeg sad også med det skema og kendte heldigvis en sød kommune-dame som kunne hjælpe mig igennem det. Shiit mand! Ellers havde jeg aldrig klaret det.

    • Har faktisk været i kort berøring med sygedagpengesystemet engang. Da jeg havde overstået skemahelvedet og nogle uger senere rykkede for min udbetaling, lød forklaringen, at de havde smidt mine indsendte papirer væk, fordi de lige havde flyttet kontorer. “Og der var faktisk rigtig mange kasser at holde styr på!” Yeesss…

  2. En a-kassedame ringede til mig og messede med livstræt stemme ind i mit øre, at jeg skulle huske at melde ferie til jobcenteret, for ellers kunne de ikke udbetale mine feriedagpenge: “Men jeg er jo stadig i arbejde indtil min kontrakt udløber og først der bliver jeg ledig hos jobcenteret og så kan jeg jo ikke melde ferie som ledig nu?” “Ja, men du skal bare skrive til jobcenteret, at du skal holde ferie” “Men jeg er jo ikke ledig i deres system??” “Nej, men ellers kan vi ikke udbetale dine feriedagpenge.” “..eh ok?”. Jeg skrev til jobcenteret som (logisk nok) svarede “Anmodning afvist. Du er ikke ledig – vi kan ikke melde ferie”. .. Og så fik jeg mine feriedagpenge..!? Hephey for den mest absurde offentlige forvaltning i verden (næstefter Udlændingestyrelsen)!

    • Har en ven i Skat der for længst har afsløret, at ingen aner, hvad sidemanden laver i det offentlige. Der er i øvrigt heller ingen derinde, der selv er i stand til at udfylde deres selvangivelse. Vi må papirtigeren til livs!

    • Haha, man tænker jo næsten, at situationen må være opstået, siden de har medtaget det punkt?! Synes bare det er meget at forlange, at man lige husker på oplysningspligten, mens man ligger svinebundet i et bagagerum…

Skriv et svar

