På vej

Det er dårlig fly-karma (og elendig smag i musik) at citere John Denver, så det vil jeg lade være med. Men min kuffert er snart pakket, og lufthavnen kalder…

I går holdt Sønneke og jeg fest, i anledning af farmors ankomst. Vi hængte en papirguirlande op og lavede en kage “som skal pyntes ovenpå med sådan nogle bær, mor”. Og vi snakkede om, at vi ville komme til at savne hinanden, og at det bliver svært for mig at skulle undvære dem alle sammen så længe. Men som kloge Sønneke konstaterede: “Det kan være, du kan blive længe oppe.” Og det trøstede jo lidt.

Jeg har aldrig været hønemor-typen; jeg tog uden skrupler fem dage på Roskilde, da min søn var fem måneder gammel, og har aldrig haft noget problem med at overlade alle mine præmieskinker til andre. Jeg kan virkelig godt lide mine børn, men jeg kan også virkelig godt lide at være mig selv.

Alligevel har jeg for første gang virkelig ondt i maven over at skulle hjemmefra; frygter alskens rædselsscenarier på hjemmefronten i mit fravær – for slet ikke at tale om den akavede stemning der vil opstå, når jeg i de sene nattetimer, foran min fraskilte veninde i delebørnsordning, bryder hulkende sammen, fordi jeg saaaaavner min familie…

Nå, det skal nok gå. Jeg elsker at rejse. Og i det mindste kan jeg være længe oppe.

IMG_6998

12 thoughts on “På vej

    • Tak – Altså, kan ikke fokusere på andet i din kommentar end ordet ‘nomdemie-fan’. Du er sød og mit ego øjeblikkeligt meget stort 🙂

  1. Årh hvor skønt med tur ud i verden alene. Håber du nyder Holland, din veninde og bliver længe, alt for længe oppe, drikker alt for meget vin og sover lige så længe du kan.

    Det med den indre film med mere eller mindre urealistiske skrækscenarier kender jeg alt for godt. Da jeg for nogle år siden skulle til Barcelona i 4 dage var min hjerne helt ude af bekymringstangenten…lige indtil jeg stod af flyet og mærkede frihedens lykkesus:-)
    God tur!

    • Tak! Godt selskab og min svaghed for hollandske frugt-øl (lidt for girly til min selvforståelse, men de smager faneme godt!) har heldigvis en glimrende effekt på savn og irrationel angst…

Skriv et svar

