Rejsequiz

I bedste Politiken-stil, føler jeg mig fristet til at lege ‘gæt en by’. Mest for at se, om nogen overhovedet vil kunne gætte, hvor jeg har været i sidste uge? Præmien er selvfølgelig noget meget spændende og hemmeligt… Og ikke bare noget, jeg finder herhjemme i sidste øjeblik… Anyways, here goes:

Byen er ikke stor – omkring 1500 indbyggere når oplandet tælles med – og er oprindelig en fiskerby, som har eksisteret siden 1100-tallet. Trods sin ringe størrelse huser byen både en katolsk og en protestantisk kirke, en vindmølle og to hoteller. Området er kendt for sine muslinger, men denne by har i stedet en ålerestaurant som sin hovedattraktion. Og så har navnet i øvrigt altid mindet mig om en Bukowski-filmatisering.

IMG_7010  IMG_7007IMG_7006

Hvor har jeg været? Smid et bud i kommentarfeltet inden næste torsdag (d. 26.) kl. 19. Er der flere rigtige svar, tager vi den derfra. Der er ekstra respekt, hvis man også gætter filmen. Og er der ingen, der vil lege med mig, så æder/læser jeg bare præmien selv…

12 thoughts on “Rejsequiz

  1. Hurra, en opgave der kræver lidt research og tankevirksomhed! Lige min slags konkurrence!
    Ja, mit bud er sjovt nok også Biervliet, men det er ikke et ægte gæt – det er resultatet af en søgning på Google Maps efter Braakmanlaan (fedt navn!), hvoraf der tilsyneladende kun er én eneste i hele verden!
    Og så gætter jeg på, at Biervliet minder dig om ‘Barfly’?

  2. tis også at folk var hurtigere end mig.. men gætter også på Biervliet, og burde fkatisk vinde da mit liv er liv og med lidt roden rundt i bogstaverne står der bierlivet, hvilket betyder at jeg skal drikke flere øl 🙂

  3. Jeg gætter på Biervliet.
    Snu, som jeg er, bruger jeg det gamle bloggerkonkurrencetrick, hvor man ser hvad de andre har gættet, og tager det svar, der er flest af. På den måde kan man undgå at læse en masse kedelig produkthjemmesider. Denne gang føltes det dog lidt som snyd. Jeg havde glemt alt om Holland, og troede du var i Jylland, hvor din svigermor i min fantasiverden bor. Men alt er fair i krig og konkurrence, og hvem vil ikke gerne vinde noget spiseligt/læseligt/imaginært fra frk. Mie?

  4. Gætter også på Biervliet og efter lettere googling (så blev jeg også lidt klogere i dag) tænker jeg, at filmen, den minder dig om, er Barfly. Tak for en smaddergod blog.

  5. Biervliet (tak til google og de andre svar her i kommentarfeltet) sig så hvad man kan vinde? 🙂
    Ps. Tak for sjove indlæg

  6. Du må være i Biervliet i Holland, da det ifølge Google Maps er det eneste sted der har et sted der hedder Braakmanlaan 😉
    Derudover må navnet næsten minde dig om “Barfly”, selvom Bier teknisk set betyder øl (Men det kan man selvfølgelig også få på en bar 😉 )

Skriv et svar

