Hvordan jeg solgte min sjæl og fik en (god) stol, del 2

Nå, hvad kan vi så konkludere?

Jo, først og fremmest, så viser Nomi-testen, at min ene datter er noget gladere for at kravle ud af sin højstol end den anden. Eller, det vidste vi så godt i forvejen, men humlen er, at det kan hun godt i sin almindelige TrippTrapp-stol – men ikke i Nomi-stolen. Hvilket er praktisk, og derfor er det også Udbryderdronningen, der primært har brugt den nye stol. (Så meget for tvillingeforsøget – endnu engang må videnskaben se sig bragt i knæ af den praktiske verdens barske realiteter).

(Note: Udbryderskinken er siden lykkedes med sit forehavende! Ingen stol kan tilsyneladende holde på hende…)

Nomi-stolen føles generelt både sikrere og mere stabil end andre højstole, jeg har været i nærheden af (en del, efterhånden), og der er små hjul under bunden, så hvis terroristerne f.eks. forsøger at sætte af fra bordet, triller Nomi-stolen bare lidt væk – i modsætning til andre typer stole, der godt kan tippe, hvis bare barnet skubber hårdt nok fra. Hjulene gør desuden, at alle børnene (og en enkelt voksen…) herhjemme har haft en fest med at skubbe ting og hinanden rundt i lejligheden – ikke altid til moderens begejstring, men underholdningsværdien fejler ingenting!

Også god som reol transportable

Derudover er stolen let både i materialer og i brug. Sæde og fodplade er nemme at indstille, og det gik lynhurtigt med at samle den (især, hvis der ikke havde været tre børn til løbende at sabotere projektet, vil anbefale, at man gør den slags efter puttetid). Desuden kan den, ligesom TrippTrapp (designet af samme mand, Peter Opsvik), tilpasses barnet som det vokser, og altså også bruges til større børn. (Har dog ikke testet på Sønneke, hvis selvfølelse bestemt ikke er kompatibel med at prøve stole rettet mod yngre aldersgrupper).

Min første og sidste anke mod vidunderet må blive: udseendet. Jeg er ikke fan af plastic (selvom det er dejlig praktisk), og designet er en anelse for spacey til den studentikose stil af loppefund, IKEA-møbler og rod, som vi kører herhjemme. Men funktionel er den altså til ug, og i et bare lidt mere stilet hjem end mit, ville den tage sig godt ud, også fordi den fås i flere forskellige farver og træsorter.

Så derfor….rask videre til den spændende udlodning! (Bemærk i øvrigt, hvordan jeg stædigt undlader at bruge ordet ‘giveaway’. På den måde bevares min integritet.) Men jeg synes, det er så kedeligt bare at trække lod… Så i stedet skal der gættes:

Hvor mange IKEA-møbler har vi herhjemme?

Lamper, knagerrækker m.m. tæller ikke, kun møbler. Og hvert møbel tæller, har vi f.eks. 6 ens stole, tæller hver stol. Smid et bud i kommentarfeltet inden tirsdag d. 22. kl. 19.03, så kårer jeg en vinder bagefter.

(Nomi-stolen kan der kigges mere på her. Hjemmesiden afslører i øvrigt, at man selv kan få lov at lege stoletester på Nomis stand (nr. 91) på Baby- og Småbørnsmessen i Øksnehallen her i weekenden – jamen, selv tak for timing og bonusinfo, Evomove!)

35 thoughts on “Hvordan jeg solgte min sjæl og fik en (god) stol, del 2

  1. Kan se at vi helst er ude i noget med ulige antal… af en eller anden grund?!?
    Så jeg vover et bud på 9. Noget med 2 reoler, 4 stoler, dobbeltseng, juniorseng – og de 2 sidste er blot en helgardering!

  2. Ihh – det er sgi da svært!! For sammenligningen talte jeg lige hurtigt vores egne møbler og kom op på 11 … I en to-værelses med 5mdr gammelt barn – Så tænker at du jo nævner loppefund først af møbler, så dem har I nok flest af (måske – jeg er virkelig ude i alt for overtænkte analyser / gætterier!) men Ikea er jo praktisk med børn i huset, så lidt standard-udstyr har I jo nok fra dem – og forhåbentlig på lidt mere plads end os(!) – så mit gæt ender på 15. Måske … 😉

  3. Ahmen altså, jeg er jo helt ny følger – som i under en uge gammel! Og jeg vil virkelig gerne vinde den der stol, så jeg har gjort mit hjemmearbejde og kigget alle billederne på din blog igennem. ALLE! Og jeg kan konkludere, at du ikke er den store boligblogger – god dammit! Men også at der på et billede gemmer sig en BBD (skal nok afsløre forkortelsen, når jeg vinder, men jeg forærer ikke mit svar væk!), samt at Barnslig fra Ikea ikke er et møbel, men tilbehør. Et sted har du dog nævnt noget andet tilbehør, som næsten må høre til et møbel. Så der er vi i hvert fald oppe på 2. Derfra bliver det rent gætværk – så i mit hoved når vi op på 8. Og det gør vi ud fra, at vi selv bor i hus med primært loppefund, men alligevel har 14 ikea-.møbler.
    Pisse irriterende gætte give away (undskyld – udlodning!) – fuldstændig ligesom dem jeg selv laver, hvor folk skal gætte ti numre på min playliste, eller hvor meget mælk jeg pumper ud…..

    • Ih, ville jo egentlig ikke kommentere i et quiz-svarfelt, men først annonceres en fødselsdag, og så den slags dejlig ros! Mange selv tak og god weekend! 🙂

  4. I har….hmmmm 1 spisebord – 6 stole – et sofabord – 1 seng – 2 tremmesenge – hmmm 1 skrivebordsstol? Ja så i alt 11 styks

  5. Jeg ville have gætte på mellem 7-8, men det er der allerede nogen, der har gættet på, så jeg siger 6 (4 senge, et puslebord, et skab) – Hov, men så er der jo også børneværelset. Sådan nogen skriger tit ikea…Hm, så måske 10? Jeg gætter på enten 6 eller 10! (Bør man vælge?) Så siger jeg 6, og satse på, at man altid snyder lidt på vægten, eller der er gået lopper i sønnike.

    • Hov, men der er jo også sofa, hmm, burde tænke mindre på din indretning og mere på mit arbejde. Men vil gerne ændre mit svar til 10.

  6. Der er vist ikke gættet på 12 – så det er mit bud! Kh. Mette der åbenbart er så meget en sucker for gratis ting, at dette er første gang jeg skriver her på din ellers rigtig glimrende blog 😉 og så ville en ekstra højstol være dejligt, for manden mener ikke at vi behøver at ønske os en til lillebror, han kan da bare få storebrors…?

  7. Hmm…. Ikke meget nemt at gætte – det er jo et skud i de svenske tåger, så et istedet for at sige 1, 2, mange, så gætter jeg på(4 Billy reoler, 2 sniglar tremmesenge, 1 seng til voksne, 2 Ekelund sofaer, noget par skabsplads…. Osv…): Lucky thirteen!

  8. Prøver at gætte på 6 møbler, selvom det i et hvert hjem med prioriteterne i orden (børn og bøger!) befinder sig væsentligt flere af den slags praktiske anordninger…

    Og som altid: iøvrigt mener jeg, at du har en fantastisk underholdende blog!

  9. 13 og et halvt. (Halvt fordi noget måske er gået lidt i stykker, men ikke nok til at ryge helt ud!) Vil gerne modtage belønning for deltagelse og udmærket bud (bemærk hvordan jeg for din integritets skyld undlader at sige “vinde skidtet”) 😉

  10. Jeg gætter på 25: 1 spisebord, 8 stole til spisebordet (ja, jeg tror, du snyder os), 2 sofaer og 1 sofabord, 1 køkkenbord (I må jo spise i køkkenet, siden Nomistolen står der…), 2 køkkenstole til de voksne, 2 legeborde til børnene (mon ikke pigerne deler værelse), 4 små børnestole og 1 slagbænk, 3 børnesenge. Jeres skabe og dobbeltsengen samt alle reoler og skænke er loppefund – sådan. Glæder mig allerede til lillebrors stol 😉
    Og så ellers tak for en dejlig blog!

Skriv et svar

