Booklover’s dilemma

Er der nogen, der ved, hvad man gør med bøger med tis på? Godt nok meget nuttet og næsten sterilt babytis, men stadig… (Jeg smider dem IKKE ud!!)

Kombinationen af post-bad-skinker og deres hæmningsløse trang til at flå bøgerne ud af reolerne, har stillet mig over for dette pikante problem. Indtil videre har fremgangsmåden været at efterlade dem i afmagt på gulvet natten over (bøgerne, ikke børnene), og så ellers stille dem på plads i reolen igen. Men degenererer bakterierne efter noget tid? For jeg regner alligevel ikke med at skulle bruge nogen af bøgerne foreløbig. Især ikke kogebogen.

Min mor har godt nok en doktorgrad i mikrobiologi, men af præcis samme grund tør jeg ikke rigtig spørge hende.

Nej, denne her var ikke et af ofrene. Han havde ellers fortjent det, den gamle misogyn.

Nej, denne her var ikke et af ofrene. Han havde ellers fortjent det, den gamle misogyn.

6 thoughts on “Booklover’s dilemma

  1. Min læge sagde engang, da jeg fortalte at min førstefødte havde tisset min veninde i munden under bleskift (lang stråle!), at tis som udgangspunkt er sterilt.
    Hvis det er på coveret, så tør af med en hårdt opvredet klud. Så tror jeg ikke, at der sker så meget.

  2. Ha ha… Jeg skal lige være færdig med at grine først. Så holder jeg med kommentaren ovenover… Tror egentlig også du kan tørre siderne og ellers tørre det vel bare. Det vill være min første tanke. Mindstemanden lavede (da han var 2uger gammel) en lortestråle på min mor da hun bøjede hans ben for at vaske ham…. Jeg grinede i meget lang tid og det gjorde min mor heldigvis også:)

  3. Ha, ha, kune ike lade være med at grine lidt af det billede det gav i hovedet 😉

    Jeg tænker også en hårdt opvredet klud, men hvis bogen er meget våd kan du evt. drysse noget kartoffelmel mellem siderne/der hvor den er våd, og så støvsuge det op når det er tørt – og skulle der være noget odeur efterfølgende, så kan parfume vel hjælpe på det (Alternativt så skulle eddike være duftneutraliserende ;))

  4. Hø-hø
    Jeg tænker lige umiddlebart:
    1)hårdt opvredet klud
    2)Rodalon spray, der jo både desinficerer og lugtneutraliserer
    3)Tak for at dele den med os andre;))

  5. Jeg siger mange tak for de gode råd! Havde overvejet Rodalon, men havde ikke tænkt på, at kartoffelmel også var en mulighed… Anyways, bøgerne er i bedring, og Elisabeth: du har så evig ret! 🙂

Skriv et svar

