Venligst, Den Søvnløse

Til Vred Ung Mand, kl. 03.45: Ja, han er din FUCKING ven. Men derfor behøver du vel ikke råbe det? Flere gange? Rigtig mange gange? Også ærgerligt, at du føler dig stukket i ryggen af ham, men tror stadig ikke det der med at råbe hjælper på de problemer, I to måtte have.

Til Gruppe af Glade Piger, kl. 04.05: Det er bare super, at I elsker hinanden så meget, er så gode veninder, og sammen finder glæde i at synge (højt). Meget livsbekræftende at høre, at I tilsyneladende har haft en dejlig aften. Må jeg foreslå, at I runder den af hjemme i egne gemakker?

Til Meget Oprevet Pige, kl. 04.30: Jeg kan forstå, at du helst vil være i FUCKING fred. Men jeg tror bare, at dine veninder prøver på at hjælpe dig. Det er trods alt ikke et sundhedstegn at tudbrøle og skrige på åben gade på det her tidspunkt af døgnet. Jeg synes, du skal tage imod de udstrakte hænder.

IMG_6017

4 thoughts on “Venligst, Den Søvnløse

  1. Åh minder fra vores hjem på hjørnet af Frederiksborgvej og Frederikssundsvej….. Skønt nu at være småborgerlig i et villakvarter i Hvidovre, hvor man kun vækkes af pigebarnets pludselige sult:)

  2. Åh, lørdag nat i indre by… Det er et universalfænomen, tror jeg 🙂 Og lige enerverende hvor i verden man prøver at sove!
    Håber du har fået et par timer på øjet her til morgen 😉

  3. Jeg synes fuldebranderter, som forstyrrer sagesløse søvnunderskudsramte mødre i de kostbare timer med nattero, skal tvinges til at stå tidligt op og passe børn 14 dage i træk!

    Men så kommer jeg i tanke om, at det jo engang var mig, som ikke vidste, at hele verden ikke festede løs. Eller, at fuldemandsfortrolighedssnakken i 720-hestes branderten ikke var så dæmpet som troet…og bliver alligevel lidt nårh-de-unge-mennesker-agtig. De er jo midt i følelsernes og branderternes højtid og ret underholdende…i hvert fald som indhold på din blog:-)

    Håber du har fået indhentet noget søvn.
    Kh L

    • Du har så evig ret – var selv til højlydt polterabend om fredagen, og weekenden inden gik jeg syngende ned ad Istedgade med veninder, der var ca. lige så overrislede som mig… 😀
      Men de skal jo blive væk fra MIN gade? Tænker bare, at der i det mindste burde være nogen fordele ved at bo i den mere røvballede del af Amager… Såsom nattero.

Skriv et svar

