I øvrigt… (III)

…er en sikker sidegevinst ved at have børn, der konsekvent vågner kl. 5.30 om morgenen, at man har Ramasjang-kanalens åbningssang på hjernen resten af dagen: “Vi’ ik’ for store til noget, mærker ik’ at tiden er gået, det her er vores blah-blah-blah-bleuhhhh… Alle sammen, lad os så komme i gang, for det’ tid til lidt go’ ramasjang…”. Den er bare så forbandet catchy.

…findes der ingen flade, varme støvler, der samtidig er pæne. Som om man ligefrem skal straffes for at vælge noget så kontroversielt som vinterstøvler man både kan gå og holde sig varm i; lidt ligesom det kun er kedeligt undertøj, der tåler maskinvask og tørretumbler. For designere er det åbenbart dybt plebejeragtigt at bevæge sig rundt til fods eller bruge sine trusser mere end én gang.

…er jeg gået i gang med Moby-Dick. Har valgt at ignorere både mit livslange had til langtrukne episke 1800-talsromaner og bagsidetekstens “Herman Melville(…) fik hurtigt et stort publikum, men da han i 1851 udgav Moby-Dick, dalede hans popularitet”. Det er ellers en anbefaling, man kan forstå.

…spurgte Sønneke mig forleden, hvad jeg gerne ville være, når jeg blev stor… Skyndte mig at smide spørgsmålet tilbage i hovedet på ham, der prompte svarede “gangster og kaptajn”. Nok også en mere jobsikker branche end den, hans mor har uddannet sig til.

Sønnekes legokaptajn. Bemærk kyllingelåret - vi har prioriteterne i orden her i familien

Gangsterkaptajnen hyggesnacker på broen. Som mor, så søn.

14 thoughts on “I øvrigt… (III)

  1. ha ha… Gangster gad jeg altså godt være:) Min datter sagde da hun var omkring 3år, at hun ville have bløde ben (læs scleroseben der ikke lystre) som mig, gå med stok som mig og stoppe med at løbe – for så havde hun alligevel løbet nok:) Nu er hun 8år og synes til tider jeg stadig er sej;)

  2. Haha 🙂 Min søn vil gerne være “lastbilsmand”, hvilket jeg også regner med kan lade sig gøre – ting skal vel køres på tværs af lande nogle år endnu. Hvad er du egentlig uddannet apropos? (og måske du skulle skifte til at være gangster – I bor jo også på Amager)

    • Tilsyneladende arbejdsløs… Men på papiret er jeg cand.mag. i dansk (og alskens ubrugelige tillægsfag + 1/3 sidefag i engelsk).

      Et skift til gangster ville ganske rigtigt gøre vores eksil på Ønskeøen til lidt af et carreer move – jeg vil helt klart overveje det! HA kunne vel også godt bruge lidt bedre PR?

      • Fedt mand – det er jeg også om tre måneder, når specialet rammer disken på KUA (bare med gymnasierettet sidefag i film- og emdievidenskab), så kan vi være arbejdsløse sammen, men til gengæld sætte komma – wup! 🙂

      • Yes! Bortset fra, at jeg virkelig ikke er god med kommaer… Har overvejet at bruge al den ledighed på at sætte mig ned og læse grundigt op på grammatikken – måske lige bortset fra sætningsskemaerne…

        Og held og lykke med aflevering, da! 🙂

    • Haha, mindede mig lige om min specialeskrivning, hvor jeg konsekvent lavede slåfejl i ‘diskurs’. Min store skræk var at aflevere en videnskabelig afhandling, hvor der stod ‘diksurs’ overalt…

  3. Åh ja, sætningsskemaer – ad! Og lad nu være med at prøve at sexe det op ved at kalde bogen “Dæmonernes Port”… Seriøst?!.. Heldigvis mange år siden jeg lagde min tid der (ja, jeg har været 6,5 år og to børn om det kære undervisningsminister)

    • Arh, en med sidefag i film- og medievidenskab burde da elske Kurosawa-referencen? 😉
      Jeg ser dine 6,5 år og hæver med 10! Stræber! 😀

  4. Altså, der er faktisk nogle støvler, men de koster desværre så meget, at man nok er nødt til at sælge et eller andet virkelig dyrebart, som et barn eller sin krop, for at få råd. Men se lige, hvor fede de er: Hice støvler på e-sko.dk
    Jette

  5. Plebejer-agtigt! SKRÅLER lige lidt af grin 😀 Og har også skide frisker Ramasjang-morgenhymne på hjernen stort set hver dag…. Og senere, sådan henad halvsyvtiden: “ABEVEJ ABEVEJ ABEVEJ 64″…… Ren gift for et B-menneske.

    • Argh, fik den lige på hjernen af at læse din kommentar! (‘Abevej, Abevej….’) Der er en sangskriver, hvis liv hænger i en tynd tråd… Hold nu KÆFT, den er irriterende!

Skriv et svar

