Af hjertet tak

Traditionen er vel, at man bruger årets sidste dag til at takke, hvem der nu har fortjent det. Men den dag stod jeg altså i børn og lammekølle til halsen, så jeg vil i stedet indlede det nye år med at takke dem, der var med til at give 2014 en flyvende start.

  • Tak til de fire mennesker, der gad komme hjem til os og fejre nytårsaften. Det var vanvittig hyggeligt, og oven i købet gik størstedelen af gæsterne i hegnet så tidligt, at jeg ikke havde behøvet bekymre mig om at skulle smide dem ud, samtidig med at børnene stod op. (Hvilket skete for fire år siden. Det var en meget lang 1. januar.)
  • Tak til min bedre halvdel. Fordi han rydder op i køkkenet, brænder creme brulée og sætter en drinks-buffet op, når jeg har fået fire glas vin indenbords og bliver til ryge-snakke-drikke-Mie der bare sidder på sin flade, enten ved bordet eller ude på altanen.
  • Tak til den eneste brite i selskabet, for – i integrationens hellige navn – at se hele 90-års fødselsdagen og kun komme med et fåtal af sarkastiske kommentarer undervejs. (Selv vores allesammmens desperate forsøg på at gøre filmen til et drikkespil – “Uh-uh, tigerhead!” – løftede vist ikke underholdningsniveauet nævneværdigt…)
  • Tak til samme brites kone, for at løbe hen og sparke den fuser ud af hånden på ham, som vi stod to mennesker på altanen og råbte og skreg, at han skulle lade være. (Drikkespillet havde alligevel en vis effekt. Magen til dumhed, altså!)
  • Tak til gårdens rødder, for ikke at flænse/brænde presenningen på vores Christiania-cykel i år. De 1200 kroner er jeg glad for at spare.
  • Tak til mine børn, for at holde deres umulighed på et minimum hele nytårsaften, både i vågen og sovende tilstand. (Åbenbart er fyrværkerilarm á la 3. verdenskrig kombineret med AC/DC på lydstyrke 20 stimulerende for en god nats søvn. Vores underboer vil hade os, men hvis det er det, der skal til…). Og for at tage det utrolig pænt at tilbringe 1. januar på en stram diæt af kransekage, Ramasjang og nogle meget lidt engagerede forældre.
  • Til sidst vil jeg gerne takke McDonald’s på Amagerbrogade for at have sat ekstra personale på den første aften i det nye år, DR2 for at sende Midnight in Paris samme aften, og institutionerne for at åbne igen i dag, så jeg kunne sove mine andendagstømmermænd ud i fred.

Godt nytår, alle sammen! Det skal nok blive godt, det her.

IMG_7184

2 thoughts on “Af hjertet tak

Skriv et svar

