En stor dag venter

Så er der spændt op til 5-års fødselsdag i morgen. Menuen er bestemt af dagens hovedperson (pasta med muslinger og romkugler med is), clementiner til uddeling er købt (børn i sukkerfrie institutioner forstår virkelig at feste), og det samme er croissanter, flagservietter og gaver. Så det som et tegn fra de højere magter, at The LEGO Movie har premiere netop på Lego-fanatikerens fødselsdag, så til trods for en aldersgrænse på 7 år, er eftermiddagens overraskelse en tur i biografen. Bliver det for uhyggeligt eller kedeligt, må vi bare spise popcornene færdig i foyeren… Let the rumpus begin!

Efter flere års migræne samt den svidende smerte indeni, der kommer af at være blevet glemt på legepladser, i institutionsgarderober og et enkelt offentligt toilet, måtte Leon erkende, at det været et forkert karrieremove at gå nøglering-vejen.

Efter flere års migræne samt den svidende smerte indeni, der kommer af at være blevet efterladt på legepladser, i institutionsgarderober og et enkelt offentligt toilet, måtte Leon erkende, at det havde været et forkert karrieremove at gå nøglering-vejen.

12 thoughts on “En stor dag venter

  1. Jeg bliver snart 25, jeg tror vi skal have samme menu til min fødselsdag. Det er my kinda food det der.
    Stort tillykke.

  2. Hold-da-helt-k…., hvor sjov, overskudsagtig, syret og sød kan man være? – og så nærmest dagligt !
    He he, tusind tak og bliv-ved herfra!
    Else

  3. Tillykke med ham:) Og go’ tur i biffen – glæder mig at høre om filmen. Den vil vi nemlig gerne se:) Sukkefrie børnehaver??? Sorry what? Jeg kender altså ingen børn der er blevet sukkerhøje af EN flødebolle eller ET stykke brunsviger. Ej, undskyld hvis jeg fornærmer nogen. Nå, men go’ dag og hip hip hurra:)

    • Tak! Sønneke holdt en time, så kunne koncentrationen ikke mere, og det blev lidt for uhyggeligt samtidig. Han var, som forventet, lige lille nok. Men ellers var vi begge godt underholdt, og jeg satte stor pris på alle referencerne til gamle Lego-produkter – i det hele taget er universet, de har bygget(!) op, ret gennemtænkt og sjovt, især for voksne… Men jeg er vist også lige målgruppen for sarkastisk legetøjsfremstilling 😉

      Hehe, er selv helt ok med den sukkerfrie politik, det er jo ikke sådan, at de får akut sukkermangel (og vi sørger naturligvis for at kompensere hjemmefra!). Bare lidt sjovt med en 5-årig der selv beder om at få clementiner med. Havde nok regnet med, at han ville skeje lidt mere ud, og bede om vandmelon…

      • Dejligt han havde en skøn fødselsdag og nød det meste af filmen. Tak for fyldig anmeldelse:) Måske han vælger vandmelon næste år;) De bliver nemlig lidt vildere med alderen:) hi hi

  4. Jeg har heller aldrig været den store romkuglefan. Måtte endda lige slå det op, for at sikre mig, at det ikke var det samme som havregrynskugle. de er nu heller ikke lige så gode som jeg husker dem fra min barndom. Specielt ikke når de er rullet af halvandetåriges snotfingre.
    Men romkugler med is – er det bare straight up en kugle rom og en kugle is, eller er det profiteroles-style? Det sidste kunne måske være interessant.

    • Det kunne det – men vi er på en hel plain version med en skål is og romkugle on the side… Må konstatere, at Sønneke ikke er den store dessert-udvikler.

  5. Pingback: Jeg lever, jeg lever… | nom de mie

Skriv et svar

