Inden for rækkevidde

Der var en gang, hvor jeg tænkte: “Hvis bare jeg får en sød kæreste, vil jeg blive et bedre og lykkeligere menneske”.

Derefter tænkte jeg: “Hvis bare jeg bliver færdig med min bachelor, vil jeg blive et bedre og lykkeligere menneske”.

Senere tænkte jeg: “Hvis bare den her fødsel holder op, vil jeg blive et bedre og lykkeligere menneske”.

“Hvis bare jeg får det studiejob”.

“Hvis bare jeg får en altan”.

“Hvis bare jeg får skrevet mit speciale”.

“Hvis bare de her tvillinger kommer sunde og raske ud”.

Senest har jeg brugt meget energi på at tænke: “Hvis bare jeg får et arbejde og et bedre sted at bo, vil jeg blive et bedre og lykkeligere menneske”.

Men her til aften har jeg valgt at sænke barren.
Hvis bare jeg bliver færdig med Moby-Dick, vil jeg helt sikkert blive et bedre og lykkeligere menneske.

Hver morgen, når José iførte sig falsk overskæg og poncho, tænkte han på den eneste, der havde opmuntret ham til at forfølge sin drøm om at blive gadegøgler: hans gamle mor. Måtte hun brænde op i helvede.

Hver morgen, når José iførte sig falsk overskæg og poncho, tænkte han på den eneste, der i sin tid havde opmuntret ham til at forfølge sin drøm om at blive gadegøgler: hans gamle mor. Måtte hun brænde op i helvede.

2 thoughts on “Inden for rækkevidde

  1. Du laver sådan nogle fine, fine 2i1-indlæg. Teksterne alene er dygtige, de små billedhistorier er elegante. Tilsammen er det meget mere end 1 plus 1. De gør glad. Tak for dem.

    • Velbekomme. Og tak for en virkelig sød kommentar! Var ellers bange for, at det hele blev lidt rodet, men har det ret sjovt med at blogge på denne her måde…

Skriv et svar

