Det er okay, jeg er okay, vi er allesammen okay

I dag plejede jeg min sædvanlige rutine: at tjekke nye medarbejdere på Weekendavisens hjemmeside og svælge i en blanding af ond misundelse og inderlig selvlede, hver gang jeg støder på en ny journalist med et fødselsår senere end mit eget. (Hvad? Du kan selv være en mærkelig form for masochist!!)

Og pludselig var der noget, der faldt på plads, mens jeg læste mig igennem wunderkindernes CV’er: Jeg har jo fået tre børn. Mens jeg mildest talt ikke har plejet min karriere, men bare har sørget for at bestå mine eksamener nogenlunde og arbejde lidt relevant ved siden af. Intet frivilligt arbejde i politiske organisationer, ikke nogen forskningsrelaterede projekter, ingen crazy-ass studiejobs der skaffede mig en fast stilling. Ingen spændende ophold på prestige-universiteter og ingen publicerede artikler.
Og det er vel egentlig okay? Altså, det er vel det, folk mener, når de siger, at man sætter det hele lidt i bero, mens man får børn? Det, alle mener, når de siger til mig: ‘Jaja, men du har jo også fået børn,’ og jeg bare slår det hen, som om det ikke burde betyde noget? Så jeg behøver ikke hade mig selv for det, vel? Det er vel egentlig i orden, at sige, at så er det NU, jeg starter op? I stedet for hele tiden at føle, at jeg er 5 år bagud? Jeg tog bare ligesom en børnepause? Ikke?

Hvis bare jeg lader være med at tænke på alle dem, der skriver ph.d. mens de plejer netværk, gør karriere, får 12-taller og passer trillinger. Så føles det faktisk ok.

Dengang Biker-Jens gik til audition på 'Lincoln'.

Dengang Biker-Jens gik til audition på ‘Lincoln’.

9 thoughts on “Det er okay, jeg er okay, vi er allesammen okay

  1. Lige pludselig, når alle de andre går ned med stress over at have set perfekte ud i mange år, uden i virkeligeden at have haft styr på noget som helst andet end facaden, SÅ bliver der masseraf jobs til dig! Du har fået de børn, du skal have (det ved jeg jo i virkeligheden ikke om du har, jeg tolker nok mit eget liv og det-er-mere-end-nok-med-tre-børn ind i det), du har udviklet masser af logistik-og-alt-muligt-andet-kompetencer ved at have tvillinger, og du kan ærligt sige, at du har taget en pause fra ræset, men nu er helt klar til et udfordrende job(for intet kan være mere udfordrende, end hvad du allerede har prøvet). Ta-daaa, sådan går det lige pludselig 🙂

    • Virker bare så brutalt at vente på, at andre går ned med stress… 😉
      Tak for opmuntring! (Og din tolkning mht antallet af børn er helt rigtig. Som jeg ser det, har jeg (vi) gjort min borgerpligt!)

  2. Du skal ikke ville det hele
    Du er kun en enkelt del
    Du ejer en verden i verden
    Den skal du gøre hel
    Een eneste vej skal du vælge
    Og være identisk med den
    DE ANDRE VEJE MÅ VENTE
    VI KOMMER ALTID IGEN

  3. Jeg fik først et rigtigt arbejde da jeg var 35,5 og da havde jeg kun et barn. Så mit Cv er også fyldt med huller og jeg har ikke engang nogen børn at putte i dem

  4. Mor til 4. Been there. Done that. Du er så meget i orden. Ligesom mig. Når vi sidder på plejehjemmet er der nok ikke nogen af os der tænker GID jeg havde brugt noget mere tid på min karriere end de snottede unger. Det blir ikke mere crazy ass end det 😉 PS Må jeg reblogge dit indlæg på min blog? Jeg bliver ikke muggen over et nej 🙂

    • Åhgud, havde jo helt glemt at svare… Men ja, selvfølgelig!! Åh, hvor jeg er utjekket. Og tak for en sød kommentar! 🙂

Skriv et svar

