I øvrigt… (IV)

…har jeg det med at glemme, hvor godt det gør med lidt musik i hverdagen. Eller som jeg vælger at kalde det, “Et passende soundtrack på højeste lydstyrke til mit actionpakkede liv”. En overfyldt metro er et meget federe sted, når man kan lege musikvideo-outsider til lyden af Thunderstruck; dansede det sidste stykke op ad trapperne med Hey ya! i ørene og blev slemt skuffet, da det viste sig, at medkursisterne ikke var mine veninder til en fest for ti år siden. (Og så ikke et ord om min antikverede musiksmag. Jeg er så lidt happening på den front. Behøver jeg nævne, at jeg hørte 90’er-hiphop på hjemturen – mens jeg nikkede med hovedet i takt?)

…skal Sønneke starte i skole til sommer. Han har rimelig godt styr på det med bogstaverne, så jeg blev lidt forundret, da han på vej hjem fra børnehaven spurgte mig, hvordan man staver til ‘TNT’. Efter at jeg med en blanding af bekymring og halvkvalt latter flere gange havde bedt ham om at prøve, og han til gengæld blev ved med at svare “N…T…N!”, gik det omsider op for mig, at han tog pis på mig. Det håber jeg i hvert fald. (I øvrigt var TNT også på playlisten i går morges. Syyyygt tilfælde!)

…forstår jeg ikke, hvorfor fastelavnsbollesæsonen er så kort? Seeeriøst, det er verdens bedste bagværk, og allerede nu væk fra alle hylder? Det skulle fanme da lige have været pebernødder!! (Diminutive undskyldning for en småkage, BTW.) Om ikke andet, så vil mine jeans nok takke bagerbranchen for dens konservatisme i dette spørgsmål. Kunne virkelig, virkelig godt leve af fastelavnsboller. Og så måske en enkelt gulerod i ny og næ.

…falder vores lejlighed langsomt fra hinanden. Toilettet løber, emhætten virker ikke og i forgårs lykkedes det mig at knække holderen til bruseren midt over. Kender åbenbart ikke min egen styrke. (Teknisk set er det alt sammen jobs for viceværten, men han har telefontid i den halve time om morgenen, hvor vi slås med flyverdragter, tandbørstning og tre børn, der ikke vil have støvler på). Men solen skinner, Outkast kommer på Roskilde og i aften skal manden og jeg ud at spise og drikke med gode venner. Så vil nøjes med at bekymre mig om, hvad jeg skal have på. Det er jo trods alt kvindernes internationale kampdag.

Jeff vidste bare, at den eneste grund til, at alle andre på legepladsen stirrede, var fordi han var sort.

Jeff vidste bare, at den eneste grund til, at alle andre på legepladsen stirrede, var fordi han var sort.

2 thoughts on “I øvrigt… (IV)

  1. Bliver lige nødt til at kommentere den med TNT. Kender du “How do you spell AC DC?” Find den på YouTube! Det er et lydklip fra en australsk radiostation. Hylende sjovt. Lidt i samme boldgade som TNT, bare… værre. (Kan ikke smide et link, for jeg sidder på arbejde og kan ikke sidde og Google sjove klip uden at min kollaga får et slagtilfælde).

    • Så irriterende med de typer, der bare vil arbejde når de er på arbejde… Jeg finder link – synes faktisk det lyder svagt bekendt 🙂

Skriv et svar

