Samfundsnyttig er mit mellemnavn

Min mors onkel var en af de fremsynede mennesker, der i sin tid bestemte sig for at nyde sit otium i en danskerkoloni i det sydøstlige Spanien, med pool og hele svineriet. Hans genbo var nu ikke dansk, men tysk og gammel nazist – og det mener jeg i ordets bogstaveligste SS-forstand. Derudover var han også alkoholiker (i det hele taget en kombination der nok kun overgås af ‘pædofil heroinjunkie’ på listen over folk, man mindst vil have som genbo…), og skålede altid med udsagnet: “Alkohol ist giftich – es muß verniechtet werden!”

Jeg kom til at tænke på den gamle nazists bevingede ord, da det i dag ved frokosttid viste sig, at vi havde noget så uhelligt som en halv pose curly fries og en ligeledes halv bøtte færdig-bearnaise på lager.

Junk food - først udkonkurreret den dag man finder ud af at friturestege børnelatter.

Junk food – først udkonkurreret den dag, man finder ud af at friturestege børnelatter.

 

5 thoughts on “Samfundsnyttig er mit mellemnavn

  1. Det der Legoansigt, er det billedmanipuleret, eller findes der virkelig så uhyggeligt-skræmmende-manisk-smilende-stirrende hoveder i handelen? Og hvilken krop følger der med? Det MÅ være til en særlig sælger- eller ejendomsmæglerserie!

    • Din tillid til mine animationsevner er smigrende, men hovedet er skam ægte nok… Det er fra Lego Stores saml-selv-sektion, så det hører ikke rigtig til noget bestemt (men er måske inspireret af Lego-filmen?). Men tak for ideen med ejendomsmægleren! 😀

  2. Pingback: … | nom de mie

Skriv et svar

