Børn på spring, forældre i skjul

Påsken er over os, og der er knap så mange skrivende stunder i institutionernes lukketid.

Men jeg kan da fortælle, at Den Fortabte Sønneke er vendt hjem fra en uges ferie i det jyske, hvor påskeslikket hænger på træerne og Lego’en flyder som floder ud over farmors stuegulv.
I mellemtiden har hans lillesøstre fundet ud af at åbne døren ind til soveværelset ved at bruge deres dukkevogne som rambukke. I shit you not; det er til dato den mest brutale måde, hvorpå jeg er blevet vækket af min uskyldige tømmermændssøvn. De røde mærker på døren bliver svære at bortforklare ved fraflytning… Små psykopater.

Derudover har min veninde valgt at fejre denne smukke morgen med at føde et barn (i hendes tilfælde er en fødsel rent faktisk en smuk morgenfejring – i mit tilfælde ville det snarere være noget der krævede espressodrop og Gammel Dansk til alle involverede parter). Og jeg vil i aften fødselsdagsfejre min søster ved at tage hende med ind at se den her. Det skal nok blive godt.

Og så gælder det ellers bare om at klare sig gennem ferien uden alt for mange børneskrig, sammenbrud og skilsmissetrusler. Må den bedste mand vinde!

Maren havde for nylig en stribe om at gemme sig for sine børn. En ferietradition, jeg gerne ser indført.

Maren snakker om at gemme sig for sine børn. En ferietradition, jeg gerne støtter op om.

Skriv et svar

