Årsagen til de sidste dages tavshed

Søn: “Jeg har fået sådan nogle røde knopper, de generer mig helt vildt!”

Mor: “Hold nu op, ikke?”

Søn: “Jamen, jeg mener det!”

Mor: “Ja, og før havde du ondt i knæet, og i går var det hovedpine. Vi har snakket om, at når du hele tiden finder på alle mulige ting, du fejler, så tror vi ikke på dig, når du rigtigt er syg. Du er nødt til at stoppe med det der.”

Søn: “Jamen, det er altså rigtigt nok, de klør!”

Mor: “Der var da ikke noget i vejen lige før, men okay, så kigger jeg på det…”

Behøver jeg sige, at han pt er dækket af skoldkopper? Og at et af de første symptomer i øvrigt er hovedpine? (Det med knæet må dog stå for hans egen regning – og i det mindste beviser min ubønhørlighed jo netop pointen…)

"Tag dig nu sammen, knægt, og hent mig en ny drink med venstre hånd i stedet!"

“Tag dig nu sammen, knægt – du kan hente mig en ny drink med venstre hånd.”

4 thoughts on “Årsagen til de sidste dages tavshed

  1. Det lyder velkendt! Her var det “jeg har det bare rigtig dårligt” og “jeg har ondt i min finger” i morges – og jeg blev derfor ekstra irriteret, da det fortsatte med “aaav, mit ben gør ondt!”, da barnet stod ud af sengen. Tror faktisk, at der var noget med det ben, men empatien er lissom forsvundet, når de reelle problemer dukker op! God bedring med de der røde knopper!

Skriv et svar

