For tiden…

…undres jeg over de mange tilbud på svinemørbrad. Jeg elsker svinemørbrad, så har ikke som sådan noget problem med det; jeg var bare ikke klar over, at grisens rygstykker var en sæsonvare? Eller er det en særlig højtidsspise? En slags pinsegris? Under alle omstændigheder har jeg ikke fået memo’et.

…har jeg netop opdaget, at jeg hvert år på Fars Dag går mere op i at fejre mine børns far end min egen. Som jeg til gengæld glad og gerne glemmer alt om. (Pause) …Og så snakker vi ikke mere om det…! Jeg sender ham et hjemmelavet kort, og så kan vi alle sammen tage snakken om fjerne fædre en anden god gang. Alle ved jo, at højtider er fortrængningernes og de stive smils…højtid. Eller sådan noget.

…føler jeg mig ikke for fin til nogle gange at købe en morgenmenu hos McDonald’s(jajaja, jeg ved det godt, men 10 km på en Christianiacykel kan gøre selv den mest standhaftige frituretrængende). Føler mig til gengæld alt for fin til at tage et af de gratis eksemplarer af B.T., der følger med. Godt nok er min krop en skraldespand for ethvert hedonistisk lune der måtte ramme mig, men mit sind sviner jeg sandelig ikke til med hvad som helst!

…er min højtelskede plante, Henning, ved at lide en langsom død i vindueskarmen. Han har ellers fulgt mig gennem tykt, tyndt og manglende vanding, siden jeg fik ham af en bofælle, dengang jeg lige var flyttet hjemmefra. Samtidig er jeg for nylig stødt på en fyr, jeg i selvsamme periode af mit liv brugte halvandet år på at være ulykkeligt forelsket i, og som nu åbenbart bor 200 m fra mine børns institution. Har en følelse af, at universet prøver at fortælle mig noget, men hvad? Alting går i ring? Intet varer evigt? Man skal gøde sine potteplanter? Jeg er uforstående.

"Er du mors lille pinsegris?"

“Er du mors lille pinsegris?”

13 thoughts on “For tiden…

  1. Du er sgu så dejlig uprætentiøs, ikke for fin til lidt disko, familiens forunderlige forudsigelighed og McD! Dog er jeg helt med dig mht B.T – næ må vi så be om Se & Hør, tak 😉
    Om Henning og fortidsflammen kunne det måske tænkes at de er gensidigt udelukkende? De kan simpelthen ikke begge være i dit liv samtidig…

    • Tak 🙂
      Men de har jo eksisteret i mit liv samtidig, for 11 år siden? Måske er det bare en af den slags uløselige mysterier…

      • Nå ja ok… Men det var før man havde børn, der kunne alt muligt lade sig gøre 😉

  2. Du kan helt sikkert finde en meget langtidsholdbar Henning-erstatning i IKEA, hvis originalen giver op. Jeg brugte fem år på med vold og magt at forsøge at slå to planter ihjel derfra, som jeg havde fejlkøbt i et øjebliks sindssyge. Det lykkedes ikke. De nægtede simpelthen at dø, ligemeget hvor dårligt jeg behandlede dem. Til sidst måtte jeg smide dem levende ud, selvom det var imod mine principper. Ved nærmere eftertanke fik jeg vist aldrig tjekket, om de muligvis var af plastik …

    • Jeg beundrer din viljestyrke!
      Generelt har jeg bare mere respekt for planter, der kan klare den slags omsorgssvigt. Naturens vindere!

    • Nok elsker jeg Henning højt. Men er ikke sikker på, at jeg ligefrem er parat til at få et barn til for at sikre hans overlevelse…

  3. Blot lige et lille hint til din undren over nuværende billig svinemørbrad – der er frie markedskræfter og storpolitik på spil…. (noch noch og det er Russisk storpolitik…)

      • Rusland bruger et fund af svinepest i Rumænien som undskyldning til at lukke for import at svinekød fra visse europæiske land – dvs de lande som har ydet støtte til Ukraine under konflikten. Og da Rusland er et af vores væsentlige eksportmarkeder ergo billig svinemørbrad 🙂 Tror mig, det er ikke med Danish Crowns gode vilje 🙂

  4. Pingback: For tiden… (II) | nom de mie

Skriv et svar

