Forventningens glæde er svøbt i pølsehornsdej

På lørdag fylder Rote Armee Fraktion, også kendt som miniskinkerne (skal i øvrigt have fundet et andet navn), også kendt som mine to yngste skud på stammen, to år.

Og da jeg for første gang i flere år har overskud til at traktere mere end den nærmeste familie til en børnefødselsdag, og vi desuden engang har hørt noget med, at man skal fejre, når man har overlevet de første to år med tvillinger, har jeg taget chancen og også inviteret venner til lagkage og lambrusco på dagen. Planen er naturligvis, at vi skal være i gården. Og vejrudsigten lover naturligvis 8 mm regn.

Jeg inviterede først for 14 dage siden, så der var en del, der ikke kunne, og vi bliver ‘kun’ omkring 20 mennesker. Men alligevel… Har besluttet mig for, at det vil jeg ikke bekymre mig om; hvis det står ned i stænger, må vi være oppe i lejligheden, børnene må gå amok i kedsomhed og de voksne stå op og spise kage. It’s outta my hands. (Tvillingeforældreregel #1: Regn ikke med, at sociale sammenkomster bliver en succes. Du kan kun blive glædeligt overrasket.)

Hvorom alting er, har jeg i dag ladet ansøgninger være dét, de er (Satans skriveøvelser), for i stedet at bakke frugt op til uddeling i morgen og bage 50 pølsehorn til på lørdag. Har faktisk aldrig bagt pølsehorn før, men fandt en opskrift her, og de lykkedes vist meget godt – har lidt svært ved at afgøre det, for jeg er ikke så vild med pølsehorn. Men det er jo dét, de unge vil have.
Derudover mangler jeg bare at bage glutenfri lagkagebunde (der skjuler sig en cøliaker i selskabet) og smække dem sammen om nogle bær og noget nougatskum. Så har jeg gjort mit, og så er det op til vejret at spolere resten.

Det skal nu nok blive meget hyggeligt – uanset hvad.

"Arh, bare glem det. Jeg svømmer herfra i stedet."

“…Arh, bare glem det… Jeg svømmer i stedet.”

19 thoughts on “Forventningens glæde er svøbt i pølsehornsdej

  1. Jeg tror jeg skal lære noget af din måde at sammensætte menuer på: Lambrusco, lagkage og pølsehorn, fantastisk! Og ja, hvor er i seje, at I har overlevet de to år!!! Jeg læste engang en jobansøgning udformet ud fra kompetencer erhvervet som tvillingeforælder. Jeg gik ud fra, det var en joke, men i virkeligheden er det helt utroligt, hvad man får udviklet og hvad man får evnet at overleve. Tillykke med dem, og m ed jer 🙂

    • Hva’?! Jeg troede, jeg havde gang i standardmenuen? (Sønnekes fødselsdagsmenu plejer (efter ønske) at bestå af rumskibslagkage, tunsandwiches og iste, men med et lidt større selskab ville jeg play it safe…)

      Og tak 🙂 Virkede den ansøgning for resten…?

  2. Tillykke for nu bliver det nemmere.
    Da jeg var gravid med tvillingerne, kigge min søde kollega, som selv har tvillinger, på mig.
    Hun havde et helt særligt udtryk i øjnene, som jeg ikke kunne tyde dengang, men nu har jeg det selv, når jeg ser tvillingegravide.
    Så sagde hun ganske stille:” Det bliver nemmere efter de to første år”
    Jeg tænkte” hvad er det nu for noget vrøvl”
    Men hun havde jo ret, for de to første år er sindssyge også bliver det nemmere.
    Om få dage bliver mine 5 år og nu er de så nemme, at det er en ren fest at være mor til tvillinger.
    Ok det er måske lidt løgn, men ret tæt på sandheden.
    Håber du får en rigtig god dag
    Kh Helle

    • Tak 🙂
      Jeg synes faktisk ikke, at det har været så slemt, som jeg frygtede – men jeg regnede så også med at være lænket til hjemmet 24/7 i 5 år+, såehdet…
      Men åhja, hvor det letter, når de bliver større… Og nu kan futte rundt selv, og ligefrem lege sammen!

  3. Man skal altid fejre det, når man har overlevet endnu et år som småbørnsforældre, men ikke mindst når der er to af slagsen!!
    Der er dobbelt så meget arbejde med to børn, men det er mindst 4 gange så sjovt!!

    Nyd dagen og hvis det regner, så husk: Det er er bare vejr!!

    Hilsen en, der har overlevet så længe, at de er flyttet hjemmefra .-)

  4. Hahahaha! Jeg synes da “Rote Armee Fraktion” bør hænge ved som nyt navn til tvillingerne:-) Og et tip: Bliv VED med at bage pølsehorn til alle deres fødselsdage de næste 10 år. Så kan det være de selv overtager fest-bagningen til sidst 😉

    • Overvejede også De Rødhårede Brigader, men ville egentlig helst have et navn til hver… Nu har jeg tyvstjålet Sønne/Sønneke-navnet fra Carportognoia, men jeg kan jo dårligt kalde dem begge for Liv, når det nu ikke er det, de hedder. Og er to personer…
      Tak for tippet!

  5. Hæ hæ “Rote Armee Fraktion” er et skønt navn – vores naboers tvillinge drenge blev de første mange år kaldt “Baarder Meinhof ” 🙂 🙂 og selvfølgelig regner det ikke – jeg skal ha gæster lørdag til 12 års fø’sdag

    • Tak 🙂 Det ville selvfølgelig give mening, eftersom de forleden planlagde en kidnapning og et bombeattentat, men jeg var nu ude efter noget mere individualiseret…

  6. Er jeg virkelig den eneste, der godt kan lide navnet ‘skinkerne’? Synes virkelig det er topsjovt. Her har vi osten og pølsen…

    • Ok virkelig uklart skrevet. Mine døtre kendes herhjemme som h.h.v. Osten (den ældste) og Pølsen (den yngste). Er altså helt med på paradigmet børn som alsidige pålægstyper.

      • Nejnej, jeg fangede den skam godt i første forsøg 🙂
        Er selv glad for ‘skinkerne’; Sønneke kaldte jeg også skinke, dengang han var buttet og lyserød, og kælenavnet har desuden den fordel, at man nårsomhelst kan bryde ud i sangen fra Løvernes Konge: “Heeer er skinke/til de flinke…”

        Men de bliver jo mindre og mindre skinkede, og mere og mere to individer. Synes bare det er svært, hvis jeg ikke skal bruge deres rigtige navne… Overvejede Tvilling Di og Tvilling Dum, men hvem fanden gider hedde Dum?

Skriv et svar

