Det er ikke fordi, jeg gemmer mig…

…jeg har bare haft lidt travlt med en masse ting. Som f.eks. at flytte en mia. flyttekasser fra 3. sal til 3. sal. (Jeg sværger, det var præcis så mange der var! Forbandet være jeg og mit rod og mit crap og min evige bibliofili! Har endnu ikke gennemført en flytning uden at sværge hellige eder på, at jeg fra NU af vil leve et liv i buddhistisk askese og aldrig eje mere end to sæt tøj og én bog… Okay, måske to bøger.)

Og så var der jo også nogle hvidevarer, der skulle tilsluttes af nogle håndværkere; en elektriker, der ligner Søren Ulrik Thomsen og en VVS’er der indtil videre ligner den usynlige mand. Hvilket betyder, at vasketøjskurven har kastet op ud over entréen og opvask foregår i hånden, med bitre blikke mod den uvirksomme maskine ved siden af.

Samtidig er det virkelig svært at finde noget som helst i alle de kasser og poser og rod, og det kræver en del mental energi hele tiden at skulle genkalde sig situationen, hvor man stod i den gamle lejlighed på flyttedag 2 eller 3 eller 17.000 og stressede lidt, og var i gang med noget andet, og nogen spurgte om noget, samtidig med, at man tog ostehøvlen eller kældernøglen eller mobilopladeren og lagde den i en pose i den kasse, hvor man egentlig var i gang med at pakke 2. omgang børnebøger eller 3. omgang porcelæn. Og hvor er den kasse nu? Eller var det kassen før, den med kontorartikler, ledninger og vinterhuer? (Jeg er egentlig rimelig neurotisk/struktureret når det kommer til nedpakning, men når man når til fjerdedagen i Flytningen fra Helvede, så er det som om, at kontrolmennesket forsvinder, overlevelsesinstinktet sætter ind, og alting bare bliver kylet ned left, right, and center).

Hvorom alting er… Vi er flyttet, og det er dejligt! Det viser sig, at en fransk altan næsten godt kan bruges som altan (vi bør virkelig snart holde op med at lade som om, vi bare ryger ‘flyttesmøger’, hvis hele lejligheden ikke skal stinke til), her er masser af lys og plads, og børnene er helt oppe at ringe over nu at være fordelt på hele to rummelige værelser. Jeg har fået opfyldt mine hede drømme om en reolvæg i stuen, og så snart vi får anskaffet os en sofa, et klædeskab, nogle gardiner og et bruserforhæng, bliver det såmænd paradis på jord.

Og så bor vi igen på Nørrebro. Hoo-fucking-ray for det.

(Jah, det er mig, der gemmer mig eller noget... Magtede ikke lige at gå i gang med at  folde miniature-flyttekasser. Måske en anden dag.)

(Jah, det er mig, der gemmer mig eller noget… Magtede ikke lige at gå i gang med at fremstille miniature-flyttekasser. Måske en anden dag.)

 

2 thoughts on “Det er ikke fordi, jeg gemmer mig…

Skriv et svar

