Hvad Jeg Har Lavet i Min Ferie af Mie

  • Jeg har lært, at på fransk hedder lus les poux.
  • Jeg har også lært, at om søndagen er der rigtig meget i Frankrig, der er lukket, inklusive apoteker. Og i Frankrig har de ikke faste døgnapoteker, derimod går søndagsåbningerne på skift, men hvis man finder det lokale turistkontor, så kan den flinke mand bag skranken ringe til det lokale hospital og høre, hvilket apotek der har åbent netop denne søndag. (Selvklart det længst væk.)
  • Jeg har drukket ret meget vin og spist obskøne mængder ost – helst råmælksost. Ser det som min egen personlige fejring af ikke at være gravid og heller ikke have nogen planer om at skulle være det. Burde nok i virkeligheden have smidt nogle rutschebaneture oven i listeria-rouletten.
  • Jeg har læst to bøger (ikke imponerende, især taget i betragtning af, at jeg havde fire med, men medregner man de omfattende mængder af bleer der skulle skiftes, tunsandwiches der skulle smøres og solcreme der skulle påføres simultant med læsningen, er det alligevel ikke noget ringe resultat): Blid er natten af F. Scott Fitzgerald og Troldmanden af John Fowles. Begge udmærkede, selvom den sidste skuffede lidt. TEMMELIGT utroværdigt plot, hvis nogen spørger mig…
  • Jeg har inhaleret duften af pinjetræer, badet i pool’en, kysset på min mand, læst Peter Plys for mine børn og  i virkeligheden lavet meget lidt. Men det har været en dejlig ferie.
Man bliver, hvad man spiser. I mit tilfælde, et laktosebaseret statsoverhoved.

Man bliver, hvad man spiser. I mit tilfælde et laktosebaseret statsoverhoved.

4 thoughts on “Hvad Jeg Har Lavet i Min Ferie af Mie

    • I er kun tre skridt fra baguettes under armen, baskehuer og små krøllede overskæg! 😉
      Manden afslørede faktisk, at på hans hjemegn gik søndagstjansen også på omgang, så det er vist mest mig, der lidt storkøbenhavnsk i det…

Skriv et svar

