Vrøvl og snot

Jeg er så heldigt indrettet, at jeg meget sjældent bliver syg. (*Bank under bordet* – ja, jeg er meget overtroisk. Det er, hvad der kommer af at tilbringe en stor del af sin barndoms eftermiddage med en mormor der mente, at selv det at sammenligne hænder(!) bragte uheld…). Og når jeg endelig bliver det, går det som regel hurtigt over igen.

Så jeg var selvsagt meget skuffet, da noget snot og hovedpine kom snigende ind over mig søndag (hovedpinen mistænkte jeg først for at have nære relationer til hyggeligt vennebesøg aftenen før, snottet var straks sværere at bortforklare) og langsomt førte kuldegysninger og almindelig utilpashed med sig. Og skuffelsen blev hurtigt til en art fornærmelse, da jeg vågnede i morges og havde det endnu værre.
Så den stod naturligvis på selvforkælelse, da jeg efter aflevering slæbte mig ned og handlede ind; trods spareøvelser i madplanen sneg der sig både chips, chokolade, morgenbrød og hindbærsaft i kurven, hvilket jeg alt sammen senere surmulende indtog på madrassen i stuen (endnu ingen sofa – vi arbejder på sagen). Stadig ingen bedring. Selv to middagslure har ikke kunnet kurere mig, og nu vil jeg altså gerne være rask.

For der er en bordplade der skal købes, job der skal søges, flyttekasser der skal ryddes op, billeder der skal på væggen, blogindlæg af høj kvalitet der skal skrives, og hr. og fru tosseforælder har endnu ikke skaffet en skoletaske til Første Skoledag på onsdag. Desuden har vi i et anfald af vanvid bestilt den lille TV-pakke, og jeg har læst denne uges Weekendavisen, så det er temmelig kedeligt at ligge herhjemme i en tom stue og falde i søvn til naturprogrammer på DR1.

Nå, jeg vil gøre et sidste forsøg på selvmedicinering med en gang vaniljeis med smeltet peanutbutter (det er noget, manden har set på det dersens Reddit) og måske noget House of Cards. Så må vi se, hvordan det spænder af.

"Ak, grumme skæbne, ak! Her ligger jeg og vansmægter, alt imens verden har så hårdt brug for mig! Er der mere kage?..."

“Ak, grumme skæbne, ak! Her ligger jeg og vansmægter, alt imens verden har så hårdt brug for mig! Er der da ingen ende på tilværelsens ulidelige uretfærdighed?! Og er der mere kage…?”

2 thoughts on “Vrøvl og snot

  1. God bedring og jeg er sikker på House of Cards nok skal gøre godt. Manden og jeg slugte serie 1 og 2 her i ferien og kan ikke vente til de får lavet serie 3 færdig. Det er den bedste serie jeg længe har set. Nå, ja så har vi også lige set The Kennedy’s på Netflix – alle 8 afsnit og den kan varmt anbefales:) Håber du bliver hurtig rask og go’ første skoledag i morgen.

Skriv et svar

